Gå til innhold

Flere som har problemer med lyder?


varga1365380532

Anbefalte innlegg

varga1365380532

Jeg har en "greie" som gjør hverdagen litt vanskelig, og det jeg lurer på om noen vet noe om dette problemet eller har det slik selv. Aner ikke om det er noe galt i det hele tatt jeg, men det er utrolig frustrerende! Skal forsøke å forklare, men vet ikke om jeg får ting helt klart frem:

Kommer det to lyder på en gang, så hører jeg bare støy.I selskap eller lignende hvor flere snakker på en gang, kan jeg bare gi opp...Hvis noen plystrer detter jeg ut, jeg klarer ikke tenke...i det hele tatt. Noe av kan jo i og for seg forklares ved at jeg har dårlig hørsel, men på den annen side kan lyden av at noen tørker seg med en serviett drive meg til vanvidd...jeg klarer ikke tenke på noe annet. Jeg har et utall eksempler, men antar tegningen blir forstått*smiler* Dette er forferdelig slitsomt og frustrerende.Å ikke forstå hva noen sier, bare fordi tv står på. Jeg ser munnen går og hører støy, men kan ikke for min bare liv skjønne hva som blir sagt til meg. Eller to som snakker ved kjøkkenbordet og jeg klarer ikke å tenke klart nok til å skjønne hvordan jeg skal sette på potetene. Ikke er det lett med barn i huset heller. Kan det komme av konsentrasjonsvansker? Jeg har diagnosen boarderline...psykologen sier også at jeg har en del angst og at jeg muligens er bipolar...Litt av ei smørje*ler*

Håper noen har noe smart å fortelle meg om dette lyd-systemet mitt...kanskje noe jeg kan gjøre?lese?eller noe?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

varga1365380532

Det du beskriver gir meg først og fremst assosiasjoner til hørselsvansker...

Ja*smiler* Har som nevnt dårlig hørsel, men hva med dette at jeg ikke klarer å stenge lyd ute slik at jeg kan tenke? Jeg skal lese bakpå en toro-pose og fordi sønnen min har på tegnefilm så lavt at jeg ikke aner hva det handler om, så klarer jeg ikke lese...Vet ikke jeg...kanskje ørene mine bare er rare*ler*

Takk for svar:)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

Er det bare lyder/støy du har problemer med, eller også andre sanseinntrykk?

Hm...det har jeg faktisk ikke tenkt nøye over før*smiler*

I utgangspunktet er jeg veldig sosial og har et godt hode(syns jeg selv da) Men på "dårlige" dager, hvor jeg blir litt stressa, ser jeg ikke skogen for bare trær.Jeg blir så sinna...ingenting virker som det skal...først stopper tankene opp, så hverken hører jeg eller forstår hva som blir sagt, og om det er folk som beveger seg samtidig så mister jeg i alle fall oversikten. Hvis mitt barn tegner i luften og jeg skal forstå at min mann gir en kort beskjed,blir jeg rasende...jeg skjønner ikke hva alle driver med eller forsøker å formidle. Dette er vel og merke på dårlige dager...og jeg har flest gode...men de dårlige titter innom et par ganger i uka, og det er slitsomt for alle parter. Jeg har ikke funnet ut at det er skrevet noe om dette noe sted...kanskje jeg bare er rar*rister på hodet*

Tusen takk for svar i alle fall:)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...det har jeg faktisk ikke tenkt nøye over før*smiler*

I utgangspunktet er jeg veldig sosial og har et godt hode(syns jeg selv da) Men på "dårlige" dager, hvor jeg blir litt stressa, ser jeg ikke skogen for bare trær.Jeg blir så sinna...ingenting virker som det skal...først stopper tankene opp, så hverken hører jeg eller forstår hva som blir sagt, og om det er folk som beveger seg samtidig så mister jeg i alle fall oversikten. Hvis mitt barn tegner i luften og jeg skal forstå at min mann gir en kort beskjed,blir jeg rasende...jeg skjønner ikke hva alle driver med eller forsøker å formidle. Dette er vel og merke på dårlige dager...og jeg har flest gode...men de dårlige titter innom et par ganger i uka, og det er slitsomt for alle parter. Jeg har ikke funnet ut at det er skrevet noe om dette noe sted...kanskje jeg bare er rar*rister på hodet*

Tusen takk for svar i alle fall:)

Mvh

Hm - du sier du er veldig sosial. Da er kanskje ikke Asperger Syndrom som jeg tenkte litt på så aktuelt. Noen av tingene du beskriver kan imidlertid minne litt om problemer som Aspergere har. Men jeg har jo ingen forutsetninger for å uttale meg om diagnoser, dette er ren synsing og høyt-tenking fra min side... :-)

Men jeg ville nok forsøkt å komme til bunns i sakene, slik at du kanskje får en diagnose, eller hjelp til å takle problemene dine på en eller annen måte.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...