Gå til innhold

Giftemål?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det du spør om her er i grunnen noe jeg har lurt på selv :-)

Jeg har dessverre ikke fasit, men tenker følgende:

Situasjon som du var i da regelendringen trådte i kraft skal aldri endre din pensjon.

Situasjon som oppstår senere, kan tenkes å få innvirkning på din pensjon, men jeg tror faktisk ikke det skal ha innvirkning at du gifter deg eller får barn, så sant ektefellen ikke har pensjon.

Uansett er du pliktig å melde fra om endringer som _kan_ ha betydning, og hvis du får et vedtak du er uenig i så kan du klage.

Det som garantert får innvirkning, er hvis din ektefelle også har pensjon, for bestemmelsen om reduksjon for ektefeller hvor begge har pensjon gjaldt også før lovendringen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11734-giftem%C3%A5l/#findComment-59071
Del på andre sider

Irene Grøneng

Ikke vet jeg hvor du får din uførepensjon siden du har 25 % uføretrygd, men jeg vet om at i Storebrand f.eks. (offentlig!)så kan du få 10 % tilleggspensjon hvis du har/får barn.

Hilsen

Grunnpensjonen reduseres normalt fra 100% til 75% når ektefelle har inntekt over 2G

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11734-giftem%C3%A5l/#findComment-59394
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...