Gå til innhold

Vanskelige søknader


ftmffm

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg søknadskjema for å søke hjelpemiddler og for å søke hjemmehjelp så jeg får hjelp til å vaske/støvsuge leiligheten min.

Problemet er bare det at det er alt for vanskelig / vondt å fylle ut disse skjemaene. Jeg klarer det ikke psykisk sett.

Jeg vil heller ha det slik jeg har det nå enn å fylle ut de dumme skjemaene.

Vil ikke inse at jeg har de problemene jeg har. At jeg faktisk er syk. Vil gå rundt og tro at ingenting er galt. At alt er normalt. Jeg trenger ikke hjelp.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Når du har fylt de ut, er du et stykke på bedringens vei ;-) Kan ikke noen komme til deg og fylle de ut sammen med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hjelp av ergoterapeuten din til å fylle ut skjemaene.

Jeg har aldri fyllt ut et skjema selv ang disse tingene.

Andre skjemaer derimot.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hjelp av ergoterapeuten din til å fylle ut skjemaene.

Jeg har aldri fyllt ut et skjema selv ang disse tingene.

Andre skjemaer derimot.....

Har ikke kontakt med noe Ergoterapaut. Men kanskje det hadde vært noe. En ergoterapaut har kanskje flere ideer til hva som kan være en hjelp for meg.

Skal undersøke hvor jeg kan få kontakt med en erogterapaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det er vanskelig å innrømme for seg selv at en virkelig er syk. Vi har vel vært igjennom det mer eller mindre alle. Men du må jobbe med det. Når du først har klart det så har du tatt ett stort steg i riktig rettning.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har etterhvert lært mye om analysere dine egne problemer. Hva synes du selv skal være løsningen på dette med å få utfylt skjemaene?

Jeg merker at jeg tenker at du selvfølgelig klarer å fylle ut skjemaene - og at andre ikke bør gjøre det for deg. Du trenger ikke å skrive noe hokus pokus. Du har en fysisk sykdom som medfører at det er relativt vanlig med noe hjemmehjelp. Som de fleste andre kommer du sannsynligvis til å få et tilbud om hjelp til rengjøring hver 14. dag - evt. også hjelp til handling hvis det er umulig for deg.

Du må bli fryktelig sliten av at så mange ting, som for andre er ganske enkle, skjærer seg for deg psykisk.

Lykke til med skjemaet!

P.S. Jeg har noe jeg har lyst til å si deg på mail, men har mistet den gamle mailadressen din. Gidder du å sende meg adressen på [email protected]?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke kontakt med noe Ergoterapaut. Men kanskje det hadde vært noe. En ergoterapaut har kanskje flere ideer til hva som kan være en hjelp for meg.

Skal undersøke hvor jeg kan få kontakt med en erogterapaut.

Det tror jeg du skal. Det er de som rekvirerer hjelpemidler og slike ting. Jeg visste ikke engang at man kunne søke på slike ting selv.

Du er klar over at det du søker på kan ta opp til et år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En ergoterapeut

Det tror jeg du skal. Det er de som rekvirerer hjelpemidler og slike ting. Jeg visste ikke engang at man kunne søke på slike ting selv.

Du er klar over at det du søker på kan ta opp til et år?

"Du er klar over at det du søker på kan ta opp til et år?"

Hvor lang tid det tar fra søknaden er skrevet til vedtaket og hjelpemidlene er på plass er veldig avhengig av hva mann søker om og ikke minst: fylkets hjelpemiddelsentral. Det er slett ikke vanlig her jeg jobber at det tar ett år å få hjelpemidler.

Men: jeg er veldig enig i at det er lurt å koble inn en av mine kollegaer :o) Vi kan dette med å analysere situasjonen, se helheten hos klienten og vurdere riktige tiltak i form av hjelpemidler eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er klar over at det du søker på kan ta opp til et år?"

Hvor lang tid det tar fra søknaden er skrevet til vedtaket og hjelpemidlene er på plass er veldig avhengig av hva mann søker om og ikke minst: fylkets hjelpemiddelsentral. Det er slett ikke vanlig her jeg jobber at det tar ett år å få hjelpemidler.

Men: jeg er veldig enig i at det er lurt å koble inn en av mine kollegaer :o) Vi kan dette med å analysere situasjonen, se helheten hos klienten og vurdere riktige tiltak i form av hjelpemidler eller annet.

Jeg trodde at det var nye regler ang småting nå men har ikke erfart det :o)

Jeg har nå ventet 4 mnd på et par hansker og 2 år på en fjernkontroll til varmeapperatet til bilen min. Så det er mye venting her i Oslo. Men det kommer jo tilslutt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er klar over at det du søker på kan ta opp til et år?"

Hvor lang tid det tar fra søknaden er skrevet til vedtaket og hjelpemidlene er på plass er veldig avhengig av hva mann søker om og ikke minst: fylkets hjelpemiddelsentral. Det er slett ikke vanlig her jeg jobber at det tar ett år å få hjelpemidler.

Men: jeg er veldig enig i at det er lurt å koble inn en av mine kollegaer :o) Vi kan dette med å analysere situasjonen, se helheten hos klienten og vurdere riktige tiltak i form av hjelpemidler eller annet.

Jeg skal se hva jeg kan få fikset. Etter som jeg har skjønt så skal det ikke ta så lang tid å få søknaden behandlet her jeg bor.

Noen som har tips om HVOR jeg får kontakt med en ergoterapeut? Er det sykehuset jeg må henvende meg til eller finnes de andre steder???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se hva jeg kan få fikset. Etter som jeg har skjønt så skal det ikke ta så lang tid å få søknaden behandlet her jeg bor.

Noen som har tips om HVOR jeg får kontakt med en ergoterapeut? Er det sykehuset jeg må henvende meg til eller finnes de andre steder???

Ring hjemmetjenesten i kommunen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En ergoterapeut

Jeg skal se hva jeg kan få fikset. Etter som jeg har skjønt så skal det ikke ta så lang tid å få søknaden behandlet her jeg bor.

Noen som har tips om HVOR jeg får kontakt med en ergoterapeut? Er det sykehuset jeg må henvende meg til eller finnes de andre steder???

Det er ganske så riktig, det frosken sier: hjemmetjenestene i kommunen har oversikten over hvem du kan kontakte.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...