Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette spørsmålet hører kanskje ikke inn her men det gikk ikke an å stille spørsmål på urinveier som ser mest naturlig ut. Jeg er en 29 år gammel mann som tidvis har hatt synlig urin i blod og sperm. Dette skjer ikke på noe spesiell tid på dagen. Det har skjedd både om morgenen, ettermiddag og kveld. Jeg har vært hos lege flere ganger med tilfellet og har fått undersøkt en god del. Tatt ultralyd av nyrer og urinblære, dyrket urin hos nyre spesialist uten at noe var galt der. Jeg har tatt en masse forskjellige prøver av lever med samme svar. Har i tillegg tatt clamydia test også det uten noen løsning. Dette har pågått i snart ett år men det kan gå lang tid mellom hver gang jeg har dette. Jeg har i tillegg hatt en "følelse av aktiv prosess i høyre flanke" som legen så fint kalte det. Med andre ord så har jeg hatt tidvis en lett smerte på høyre side under nederste ribbein foran.

Noen ideer på hva det kan være og hva jeg skal gjøre. Det virker som om jeg må be om å få en spesialist undersøkelse av et eller annet slag for å komme videre i denne saken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117402-blod-i-urin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Noen har litt blod i urin og sæd uten at man finner noen sikker forklaring. kanskje er det bittesmå blodkar som sivblør i de aktuelle kanalene der væsken passerer. Høres ut dom du er grundig utredet, neste skritt vil trolig være cystoskopi, der en urolog titter opp i urinrør og blære. Tviler på at smerten foran under ribbebuen har noe med blødningene å gjøre. Flankesmerter ( mer baktil) kan skyldes nyre-problem. Det finnes bedre billed-teknikker enn ultralyd, men dette får legen din vurdere. Muligens må du leve med plagen, men det er selvsagt viktig både for deg og legen at årsaker det bør gjøres noe med er utelukket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117402-blod-i-urin/#findComment-708116
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...