Gå til innhold

ADHD og Ritalin


yogibear

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 21 år som begynte med ritalin for ca. 1 mnd. siden. Jeg har hatt svært god effekt til tider, men det har vært for ustabilt og varierende til at jeg er helt fornøyd. Nå de siste dagene har det føltes som om tablettene ikke virker lenger. Er toleranse vanlig hos brukere av denne medisinen?

Hva er alternativene isåfall?

På forhånd takk!

Hyperhead

Ps! Dere burde ha en egen diskusjonsgruppe for voksne med adhd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Du vil nok fortsette å ha litt svingende effekt... du er vel ikke ferdig med opptrapping etter èn måned? Samboer var i alle fall ikke ferdig med opptrapping så tidlig...hmm..husker ikke helt jeg nå...

Grunnen til at det kan være variabel effekt kan jo også være at Ritalin er en medisin som skal tas hver 4.time. Virkningen av pillen kan da nesten være "ute av kroppen" før du får tatt neste (og det tar jo en liten stund før neste pille begynnerå virke!)

Sånn sett er Concerta et bedre alternativ siden du med den tar en pille om morgenen og den virker utover hele dagen(ca 12 timer)!Du vil altså ikke få svingende effekt av den!

Du får se på hjemmesiden til ADHD-foreninga om mer stoff, evt spørre dem om det er mer du lurer på...kan dessverre altfor lite om ADHD..

http://www.adhd-foreningen.no

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Du vil nok fortsette å ha litt svingende effekt... du er vel ikke ferdig med opptrapping etter èn måned? Samboer var i alle fall ikke ferdig med opptrapping så tidlig...hmm..husker ikke helt jeg nå...

Grunnen til at det kan være variabel effekt kan jo også være at Ritalin er en medisin som skal tas hver 4.time. Virkningen av pillen kan da nesten være "ute av kroppen" før du får tatt neste (og det tar jo en liten stund før neste pille begynnerå virke!)

Sånn sett er Concerta et bedre alternativ siden du med den tar en pille om morgenen og den virker utover hele dagen(ca 12 timer)!Du vil altså ikke få svingende effekt av den!

Du får se på hjemmesiden til ADHD-foreninga om mer stoff, evt spørre dem om det er mer du lurer på...kan dessverre altfor lite om ADHD..

http://www.adhd-foreningen.no

Klem fra

Takk for at du tok deg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...