Gå til innhold

Borderlinge/amf./stabilitet


thermos

Anbefalte innlegg

Jeg har diagnosen boderrline.

Og var veldig svingende opp og ned. Hatt noen måneder nå med dop, amfetamin,

Nå prøver jeg å slutte. Men jeg er ustabil igjen, Og begynner å lute. Amfetaminen gjorde meg jo mer satbil...

Forteller dette noe....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kan det få en til å tenke i retning av mulig ADHD? Men dette veit jeg ikke noe om, jeg bare spekulerer.

Foreslår at du diskuterer dette med en psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forteller ikke annet enn at du er dum som eksprimenterer med amfetamin :-(

Takk for det du. Det visste jo ikke det fra før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig dårlig konsentrasjon. Sitter kort tid med en ting av gangen, og begynner med noe nytt hele tida. Holder på med mange ting på en gang.Og har også diagnose depresjon.

Kan singe veldig raskt og veldig stort. Lant nede og overlangt oppe. På veldig kort tid...

Ganske slitsomt noen ganger.

Er forresten 20 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annette

Jeg har ikke peiling på amfetamin eller andre stoffer,men har selv diagnosen Borderline,og opplever også mye opp og ned svigninger i humøret.Imidlertid er det hjelp å få for dette i form av tabletter,og de heter Tegretol eller Lamictal.Egentlig er dette en epilepsimedisin,men det har vist seg å virke på humørsvingninger også.Anbefaler at du snakker med legen din om dette.Du bør også ha kontakt med psykolog eller fastlegen din til samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet sikkert mer om hvor skadlig dop er enn jeg, men håper du klarer slutte med det. Tror det gjør ting enda vanskligere for deg.

Håper ting ordner seg for deg snart. Det fortjener du virklig, thermos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet sikkert mer om hvor skadlig dop er enn jeg, men håper du klarer slutte med det. Tror det gjør ting enda vanskligere for deg.

Håper ting ordner seg for deg snart. Det fortjener du virklig, thermos.

Hei

Har ikke fått det noe værre etter jeg begynte med dop.

Det bare føles i ettertid som om jeg nesten noen ganger hadde det bedre med dop, ikke var så ustabil, både FOR langt oppe og FOR langt nede (før og etter dop). Med dop er jeg normal. Ikke dopa eller gira. Helt vanlig, mer oppegående og normal enn uten...

Har jeg ADHD da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet sikkert mer om hvor skadlig dop er enn jeg, men håper du klarer slutte med det. Tror det gjør ting enda vanskligere for deg.

Håper ting ordner seg for deg snart. Det fortjener du virklig, thermos.

Hei

Har ikke fått det noe værre etter jeg begynte med dop.

Det bare føles i ettertid som om jeg nesten noen ganger hadde det bedre med dop, ikke var så ustabil, både FOR langt oppe og FOR langt nede (før og etter dop). Med dop er jeg normal. Ikke dopa eller gira. Helt vanlig, mer oppegående og normal enn uten...

Har jeg ADHD da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir feil å begynne å spekulere i AD/HD. Det må du utredes for. Men kanskej kunne du ha god nytte av stemningsstabiliserende midler?

Epilepsimedsiner, Litium eller Ritalin evt. andre medikamenter?

Syns du bør ta dette opp med behandleren din. Vær ærlig om rusbruken og fortell om virkningen.

Det er jo veldig interessant det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir feil å begynne å spekulere i AD/HD. Det må du utredes for. Men kanskej kunne du ha god nytte av stemningsstabiliserende midler?

Epilepsimedsiner, Litium eller Ritalin evt. andre medikamenter?

Syns du bør ta dette opp med behandleren din. Vær ærlig om rusbruken og fortell om virkningen.

Det er jo veldig interessant det du skriver.

Takk for svar

Jeg har ikke behandler for tiden, den jeg hadde slutta i juni, og de har ikke gitt meg ny enda. Så jeg får prøve å få en samtale med primærlegen min. Har tidligere tatt diverse antidepressiva og noe antipsykotika, men er ikke psykotisk. De vet om rusmisbruket. Men jeg har klart å holdemeg unna i to uker nå! Ganske bra til meg å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

Jeg har ikke behandler for tiden, den jeg hadde slutta i juni, og de har ikke gitt meg ny enda. Så jeg får prøve å få en samtale med primærlegen min. Har tidligere tatt diverse antidepressiva og noe antipsykotika, men er ikke psykotisk. De vet om rusmisbruket. Men jeg har klart å holdemeg unna i to uker nå! Ganske bra til meg å være.

Gratulerer! To uker er en bra start.

Når du får anledning så ta opp det med stemningsstabiliserende midler. Kanskje er det noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...