Gå til innhold

Er jeg i ferd med å klikke?


hyl1365380564

Anbefalte innlegg

hyl1365380564

Hei.

Går rett på sak jeg...

Har for en del år tilbake blitt utsatt for overgrep,gikk gjennom rettsak og dom ,og fikk god hjelp av støtteapparatet rundt meg. Underveis stilte psykriater mange "prøve"diagnoser..som manisk depresiv,psykotiske tendenser og jeg ble medisinert med Litium og Zyprexa(?)og mye mer...Er en veldig sosial og utadvent person ,men sliter tydligvis enda. for 5 år siden,etter jeg fikk førstmann ble jeg først veldig langt nede og så sa det "pang" og jeg tok helt av..pengeforbruket økte,festing økte og jeg gav blaffen i det meste..Forholdet røk og jeg ble aleine.Nå har jeg giftet meg og fått en liten til...har vært som folk flest i lange tider og nå..Har slitt med depresjoner etter fødselen og så skjedde det som jeg frykter aller mest..jeg begynner å ta av. jeg føler for å stikke fra alt og jeg merker at jeg er blitt knall "hard" igjen. Min mann har myknet meg opp og gjort meg til et godt og rolig menneske og en god mor..men nå?

Jeg er helt imot utroskap og har ikke vært utro på de 3 årene vi har vært sammen. Før den tid var jeg notorisk utro..hadde ikke kontroll. Merker at den "sprøe" meg er på vei tilbake..og jeg kan gjøre det mest utrolige. Nå har jeg panikk,tør ikke gå ut i fare på å finne på noe tull og er livredd for å gjøre noe som ender med at jeg mister alt som jeg er så glad i !

Hva i all verden er det med meg?...Det er jo som om en annen tar over kroppen min!..HJELP!

Kan ikke snakke med mannen min om dette. Han er forferdelig sjalu og hadde blitt fra seg av bekymrimg om hadde hadde fått vite at jeg sliter enda. Han vet alt jeg har gjort fra tidligere.

Familien kan jeg heller ikke snakke med..endelig er jeg blitt den som "takler" livet,mens søskene mine sliter. Alle er så glad for at jeg endelig er blitt "frisk"..kan ikke skuffe dem mer nå...

Hva feiler det meg?Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har bipolar lidelse bør du bruke stemningsstabilserende midler for å dempe/unngå depresjon og mani. Har du sluttet med medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyl1365380564

Hvis du har bipolar lidelse bør du bruke stemningsstabilserende midler for å dempe/unngå depresjon og mani. Har du sluttet med medisiner?

ja, det har jeg. De gikk vekk fra manisk depresiv diagnosen igjen og jeg fikk diagnosen postraumatisk stresslidelse.

Tror ingen fant helt ut hva det var helt ekstakt. har god selvinnsikt,men lite kontroll.

går fra totalt "take off" til dønn bunn over noen uker. Men det er så lenge siden sist nå,og derfor forstår jeg ikke hvordan det kan komme igjen sånn helt plutselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det har jeg. De gikk vekk fra manisk depresiv diagnosen igjen og jeg fikk diagnosen postraumatisk stresslidelse.

Tror ingen fant helt ut hva det var helt ekstakt. har god selvinnsikt,men lite kontroll.

går fra totalt "take off" til dønn bunn over noen uker. Men det er så lenge siden sist nå,og derfor forstår jeg ikke hvordan det kan komme igjen sånn helt plutselig?

Kanskje bipolar-diagnosen din ikke er feil likevel?

Hvis du vil gjøre noe med situasjonen så foreslår jeg at du oppsøker lege, psykolog eller psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyl1365380564

Kanskje bipolar-diagnosen din ikke er feil likevel?

Hvis du vil gjøre noe med situasjonen så foreslår jeg at du oppsøker lege, psykolog eller psykiater.

Ja, vil jo gjøre noe med situasjonen,men liker ikke tanken på hva jeg må gjennom, og at jeg får bekreftet at jeg har en bipolar lidelse.

Og så er jeg livredd for å atter en gang bli satt på en haug med medisiner,som "tømmer" kroppen for følelser og hodet for tanker! Hva jeg egentlig er mest redd vet jeg ikke nå...eneste jeg vet er at jeg er livredd!

Tusen takk for at du svarte meg.

Vet at jeg sikkert må virke litt sær,og jeg vet selv jeg er det når det kommer til psykisk helse. Brent barn skyr ilden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var frisk i 7 år før jeg fikk en ny episode som bekreftet at jeg hadde en bipolar lidelse. Så det går an.

Jeg har brukt Litium og syns ikke det påvirket meg på noen måte i negativ retning. Det er ikke sikkert du trenger antipsykotika (Zyprexa). Kanskje trenger du ikke så store doser med medisin heller.

Det fins mange medisiner som brukes for bipolar lidelse i dag.

Med tanke på at du har barn syns jeg det er riktig å gjøre det man kan for å være stabil.

Men det er opp til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...