Gjest datajente20 Skrevet 5. desember 2000 Del Skrevet 5. desember 2000 Hei, Jeg er en jente på 20 år som den siste uken har vært plaget av blod etter avføring. Jeg har ikke sett at den er i selve avføringen.. virker som om det kommer rett etterpå. Jeg har avføring ca. annen hver dag, og siden forrige søndag har jeg blødd alle gangene bortsett fra to (onsdag og igår). Har ganske hard avføring, så jeg presser ganske hardt. Jeg har kanskje litt knip i magen noen ganger, men ellers har jeg ingen smerter eller ubehag. Hadde jeg ikke sett på papiret etter å ha tørket meg, hadde jeg antageligvis ikke merket det engang. Blodet som kommer er helt klart og rødt. Det kommer aldri noe blod hvis jeg ikke har hatt avføring og mengden som kommer er slik at jeg kan tørke det bort og så er det borte - av hva jeg kan se fortsetter jeg ikke å blø. Jeg jobber med data og sitter derfor mye stille hele dagen. Føler meg ganske ofte "støl i baken" etter å ha sittet lenge. Har lest om hemoroider.. kan det være dette jeg har? Eller kankskje det er treg mage?! Jeg skal til utlandet til helgen (og ut neste uke) - kan jeg dra trygt, eller er det viktig at jeg får sjekket dette med en eneste gang? Jeg skal til lege om knappe to uker pga. eksem (har brukt kortison krem en stund - 1% og 3%), kan jeg vente med dette til da dersom jeg ikke ellers har noen plager? På forhånd takk. P.S. Jeg hadde forresten kyssesyken i mars.. men regner med at det ikke har noen sammenheng med dette..? Ellers har jeg igrunnnen aldri vært syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11746-hva-kan-det-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulla Skrevet 5. desember 2000 Del Skrevet 5. desember 2000 Det kan jo være både treg mage og hemoroider, man blir gjerne mer utsatt for hemoroider dersom man av en eller annen grunn har treg mage. Kanskje mindre stillesitting ville hjelpe på for begge problema? Legebesøk skader jo ikke. Er vel lite hyggelig å være ute på reis hvis en skal gå og bekymre seg for helsa...... Men hvis blodet kommer fra høgere oppe i "systemet", pleier det ikke å være friskt, men gjøre seg synlig ved at avføringen blir svart eller i alle fall svært mørk. Men jeg er ikke lege atlså. Håper du får en fint tur! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11746-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-59180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 6. desember 2000 Del Skrevet 6. desember 2000 Til datajente. Dersom du har god allmentilstand, og det kun er litt friskt blod etter avføring, kan du trygt vente noen uker. Muligens kan du ha en indre hemoride. Dette forværres av mye sitting og treg mage. kostholdsendring må ofte til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11746-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-59704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.