Gå til innhold

Manisk depressiv?


søppel

Anbefalte innlegg

Jeg er en 18-årig gutt som sliter av humørsvingninger og føler meg deprimert til tider. Jeg lurer på hvordan jeg kan få vite om jeg er syk? Og hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å finne ut av hva du eventuelt lider av må du til lege. Du må også til lege om du skal få behandling.

Du bør ta blodprøver for å utelukke fysisk sykdom. Kanskje også EEG undersøkelse.

Hvis du søker på ord som feks. depresjon i http://www.kvasir.no finner du nok sider hvor det står hva slags kjennetegn en har ved depresjon. Menn har vanligvis litt andre tegn på depresjon enn kvinner, så hvis du scorer lavt kan det hende du er deprimert likevel.

Manisk depressiv lidelse kalles i dag bipolar lidelse, så hvis du skal søke på det så bruk sistnevnte ord.

http://www.psykiskhelse.no har mange bra artikler om du vil lese om psykisk helse.

Lykke til!

Si gjerne fra hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare konmme med et annet alternativ:

Selv så er jeg også atten og tydeligvis deprimert og sånt, og jeg snakket med skolehelsesøster om det, og selv om det ikke har blitt noe konkret *ennå*, så virker det som om det *kan* gå.

Hvis du går på skole, altså, så kan du prøve skolehelsetjenesten. Jobben deres, egentlig. Eller som de andre har sagt, med fastlege f.eks, men det får være opp til deg.

Lykke til, hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...