Gjest redd Skrevet 5. desember 2000 Del Skrevet 5. desember 2000 Hei! Jeg er ei jente på 24 år som har store problemer med pusten min. Det hele begynte noen år tilbake, da jeg var ca 20. Jeg var på ferie hos min far. det var sommer, kanskje mye pollen i lufta. Jeg våknet om natten med at halsen snørte seg, jeg fikk kun til å trekke pusten en vei, ut eller inn husker jeg ikke. Jeg trodde min siste time var kommet. I ettertid fikk jeg slike anfall hver gang jeg var i et fly. Har ikke flyskrekk eller noe, syns det er kjempemorsomt å fly. Halsen snører seg, og jeg tror at jeg skal dø. Men fordi jeg syns det var så flaut, prøvde jeg å ikke vise det. I det siste har dette blitt værre. Jeg har også hatt en intens hoste de siste ukene. Jeg har ikke sovet ordentlig på flere nettter, for hver gang jeg legger meg, kjennes det ut som jeg skal kveles. Er ikke særlig tungpustet, men hosten er grusom! Hva kan dette være? Vær så snill å hjelp meg, jeg vil gjerne høre litt om deres mening om dette, før jeg evemtuelt tar kontakt med lege. PS: kan det være så alvorlig at jeg faktisk kan dø av det? Det føles slik mange ganger, det går helt rundt for meg, kjennes ut som om hjernen får for lite luft eller noe. Og en siste ting: Går det an å hoste så forferdelig at man får vondt (konstant) i nedre del av ryggen og underlivet, eller er dette noe annet? Jeg er veldig redd for underlivet og betennelser der, så det hadde vel beroliget meg litt om det hadde vært hosten... Dette ble veldig langt, men jeg er MEGET takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11749-hjelp-meg-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 5. desember 2000 Del Skrevet 5. desember 2000 Jeg syns dette heller mest mot allergi. Siden det kun skjedde hos din far, så kan det være at du reagerte på noe der, og at dette var begynnelsen på en allergiutvikling. I fly er luften resirkulert så vidt jeg vet, og hvis du har utviklet en allergi, er det godt mulig at med så mange mennesker så tett på finnes noe her du reagerer å. At en allergiker hoster og reagerer på sengetøy, er ikke uvanlig. Og du kan godt hoste så mye at det gjør vondt i hele kroppen. Jeg ville i alle fall komme meg til lege og få tatt allergitester og pusteprøver for å prøve å finne ut av dette. Vi har også et forum for allergi her, som sikkert kan svare deg mye bedre enn meg, så prøv det også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11749-hjelp-meg-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/#findComment-59199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.