Gå til innhold

hvordan få det til å passe med psykolog


Gjest student2204

Anbefalte innlegg

Gjest student2204

Jeg er student og hvordan skal jeg få det til å passe på dagtid å gå til psykolog?

Hvordan får andre det til å passe? Kan jo ikke kutte ut skolen et par timer hver uke, for å gå til psykolog eller kan man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil bli borte

Jeg blir litt forundret når du spør om hvordan du, som er student(!), skal få det til å passe å gå til psykolog på dagtid.

Jeg er kjempeglad for at jeg har hvert student de siste årene, og har sluppet og be arbeidsgiver om fri.

Så godt som alle går i behandling på dagtid, og de aller fleste er i jobb eller studerer, og må dermed ta seg fri de gangene de skal i behandling. Det vil jeg tro at du også blir nødt til.

Prøv å se om du har noen hull i timeplanen din, og spør om du kan få behandling når du har fri. Det kan være lettere å ordne dersom dere avtaler tidspunktene for timene en stund i forveien.

Forøvring tenker jeg at dersom du ikke er villig til å ofre noe fravær for behandlinga sin del så er vell kanskje ikke behovet for behandling så stort? Eller kanskje du er umotivert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Jeg blir litt forundret når du spør om hvordan du, som er student(!), skal få det til å passe å gå til psykolog på dagtid.

Jeg er kjempeglad for at jeg har hvert student de siste årene, og har sluppet og be arbeidsgiver om fri.

Så godt som alle går i behandling på dagtid, og de aller fleste er i jobb eller studerer, og må dermed ta seg fri de gangene de skal i behandling. Det vil jeg tro at du også blir nødt til.

Prøv å se om du har noen hull i timeplanen din, og spør om du kan få behandling når du har fri. Det kan være lettere å ordne dersom dere avtaler tidspunktene for timene en stund i forveien.

Forøvring tenker jeg at dersom du ikke er villig til å ofre noe fravær for behandlinga sin del så er vell kanskje ikke behovet for behandling så stort? Eller kanskje du er umotivert?

Det kan vel også ha noe med at en kan bli bedt om å forklare et litt høyt fravær når en søker jobb! Fravær blir notert for all ettertid, og det er noe arbeidsgivere faktisk tar hensyn til.

At en har gått til psykolog kan bli oppfattet som negativt dessverre. Lenger har vi ikke kommet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel også ha noe med at en kan bli bedt om å forklare et litt høyt fravær når en søker jobb! Fravær blir notert for all ettertid, og det er noe arbeidsgivere faktisk tar hensyn til.

At en har gått til psykolog kan bli oppfattet som negativt dessverre. Lenger har vi ikke kommet....

Ettersom personen skrev at h*n var student, så tipper jeg det dreier seg om høgskole eller universitet. Det er sjelden de fører fravær. Det er som regel lite som er obligatorisk og det føres ikke fravær på vitnemålet. Kun karakterer.

Enig i at det er for ille at det fortsatt blir et negativt stempel på en om man går i terapi eller har en psykisk lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bli borte

Det kan vel også ha noe med at en kan bli bedt om å forklare et litt høyt fravær når en søker jobb! Fravær blir notert for all ettertid, og det er noe arbeidsgivere faktisk tar hensyn til.

At en har gått til psykolog kan bli oppfattet som negativt dessverre. Lenger har vi ikke kommet....

Fravær fra høyskole/universietet blir vell ikke ført.

Når det gjelder fravær fra videregående så kan en få slettet inntill 14.dager i året dersom en har en kronisk sykdom som medfører mye fravær.

Men det forutsetter attest fra lege der det går frem at sykdommen er kronisk og at den har medført fravær.

Denne attesten leverer en på slutten av året, for å få fraværet trekt i fra på vitnemålet.

Denne regelen er lovfestet. Dette er noe en har rett til dersom en har en kronisk sykdom som fører til mye fravær.

Dette er fastsatt i lov om videregående opplæreing.

Det står ingenting på vitnemålet om at fravær er slettet, så en evt. arbeidsgiver vil ikke kunne se dette.

Fjorten hele dager skulle holde til å dekke psykologtimene :-)

NB! Legen må ha fulgt deg igjennom året, og det må fremgå av attesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...