Gå til innhold

Senebetennelse, håndledd/armer.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt senebetennelse i begge håndledd siden juni. De siste ukene har det forverret seg, og venstre håndledd o arm er verst. Jeg har brukt Zon salve, medisinen Arcoxia uten bedring.Bruker støtteskinne på venstre håndledd. Har tatt rtg. som ikke viser noe galt med leddene. Er svært sliten av dette , føler at jeg har feber, men har det ikke.Hverdagen blir svært vanskelig, må gjøre alt forsiktig og i langsomt tempo.

Hva kan føre til bedring? Kan akupunktur være noe ?

Hvor lang tid kan det ta før jeg blir bra?

Jeg er 56 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117523-senebetennelse-h%C3%A5ndleddarmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ta det med ro og avlaste håndleddene dine! Ikke gjør øvelser eller bevegelser som er vonde, dette vil bare provosere mer. Arbeider du eller er du sykemeldt? Data og bruk av datamus er noe av det verste en kan gjøre med senebetennelse. Musklene følger alltid et såkalt hierarki, dvs at det alltid vil være de samme små fibrene som belastes ved en bestemt bevegelse og dette kan bli for mye. Statisk arbeid er det tyngste, og må unngås av deg.

Har du vært hos fysioterapeut? Tverrfriksjoner, tøyninger, strøm og ultralyd kan hjelpe, og etter hvert aktive øvelser. Senebetennelse over lang tid er ikke bra, får du ikke hjelp allerede bør du absolutt få det nå. Samtidig med å behandle betennelsen, bør du finne ut hvorfor du har fått den, om du overbelaster i forbindelse med jobb eller privatliv.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Er det en ren senebetennelse som hovedsaklig er vond ved bevegelse, hjelper medsiner lite. Akupunktur hjelper noen. Best erfaring har jeg med fysioterapi; der en spesiell form for tverrmassasje brukes. På enkelte typer senebetennelse er det effektivt med små injeksjoner med cortison. Det er veldig ulikt kunnskapsnivå om skader i håndledd/hender hos leger. Hør med legen din om han eventuelt kan henvise deg til en spesialist, om plagene ikke bedres gradvis de neste månedene.

Hei.

Leste ditt innlegg om dine problemer med senebetennelse. Har hatt dette problemet selv over lang tid, og har vært sykemeldt i lange perioder. Jeg er spesialsykepleier, og har noen tips og råd til deg. Jeg ble først kvitt mitt problem da jeg startet med aloe vera juice innvortes og aloe vera spray utvortes. Dette hadde en helt utrolig effekt på meg, og jeg vil anbefale deg å prøve dette. For det første er det ikke skadelig, og for det andre så er aloe vera juice et flott kosttilskudd som vil gagne hele kroppen. Jeg forhandler disse produktene, og er du interessert i å få mer informasjon, så ta kontakt med meg.

Hei.

Leste ditt innlegg om dine problemer med senebetennelse. Har hatt dette problemet selv over lang tid, og har vært sykemeldt i lange perioder. Jeg er spesialsykepleier, og har noen tips og råd til deg. Jeg ble først kvitt mitt problem da jeg startet med aloe vera juice innvortes og aloe vera spray utvortes. Dette hadde en helt utrolig effekt på meg, og jeg vil anbefale deg å prøve dette. For det første er det ikke skadelig, og for det andre så er aloe vera juice et flott kosttilskudd som vil gagne hele kroppen. Jeg forhandler disse produktene, og er du interessert i å få mer informasjon, så ta kontakt med meg.

Hei, takk for svar. Jeg hadde nettopp tenkt på å kjøpe aloe avera gel eller krem. Hvordan får jeg kjøpt aloe avera juice og spray ?

Tone-Solveig

Hei, takk for svar. Jeg hadde nettopp tenkt på å kjøpe aloe avera gel eller krem. Hvordan får jeg kjøpt aloe avera juice og spray ?

Tone-Solveig

Hei igjen Tone Solveig!

Du kan få kjøpt aloe vera produkter fra meg. Jeg er selvstendig forhandler for disse produktene som jeg har svært god erfaring med!

Har du e-mail adresse, så kan jeg sende deg litt informasjon om produktene m/priser etc.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...