ander23 Skrevet 26. august 2003 Skrevet 26. august 2003 For 1 år siden var jeg på sykkeltur og da jeg kom hjem merket jeg at huden var litt "svidd" på innsiden av lårene antakelig på grunn av den vide shortsen jeg syklet i. Dette klødde og jeg klarte ikke la være å klø der, altså har ikke såret grodd skikkelig. Problemet er at hver gang det blir betraktelig bedre så klør huden forferdelig og jeg må bare klø. Har begynt med Locobase repair krem, og dette hjelper noe, men det hender fortsatt det klør for mye til at jeg kan la være å klø på huden. Trenger hjelp til å finne en krem som kan lindre kløen slik at huden får bygd seg opp igjen uten at jeg klør på området. Huden ser ikke fin ut og begynner å bli redd for å få varige plager.Er også redd for å ha samvær med jenter pga dette. Alle tips tas imot med takk. 0 Siter
Gjest popin Skrevet 27. august 2003 Skrevet 27. august 2003 En mild hydrokortisonkrem kjøpt reseptfritt på apoteket kan lindre kløen. Bør ikke brukes sammenhengende over lang tid, da huden kan bli tynnere, men prøv med kurer, der du smører et tynt lag over det kløende området 3-4 ganger daglig i ca 2-3 dager, og så en pause. Lykke til! 0 Siter
lurer85 Skrevet 28. august 2003 Skrevet 28. august 2003 En mild hydrokortisonkrem kjøpt reseptfritt på apoteket kan lindre kløen. Bør ikke brukes sammenhengende over lang tid, da huden kan bli tynnere, men prøv med kurer, der du smører et tynt lag over det kløende området 3-4 ganger daglig i ca 2-3 dager, og så en pause. Lykke til! Du kan gå på apoteket å få en krem som gjør at det stopper å klø.Den heter Eurax.Så fort det begynner å klø så smører du på det og det gir seg. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Beklager litt sent svar. Mange idrettsutøvere, eller folk som svetter eller dusjer mye kan få sopp-infeksjioner, spesielt der huden er fuktig og klam. Gnisning på huden forværrer. vil foreslå en soppdrepende salve, f.eks Lamisil morgen og kveld i 2 uker. Litt hydrokortison-krem morgen og kveld samtidig de 3-4 første dagene kan gjøre at tilhelingen går raskere. Forøvrig anbefales sykkel-shorts. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.