Gå til innhold

Nils Håvard - Borderline ????


Luftkvinne

Anbefalte innlegg

Hva mener du med borderline ? Og mener du at jeg blir lik min mor ? Jeg er lik min far i sinn. Han var omsorgsfull. Dessverre så døde han da jeg var bare 18 år gammel. Etter det gjorde min mor akkurat som hun ville. De var skilt da han døde, men han var ikke tilgjengelig for oss, og dermed var min mor trygg på at vi ikke gikk til vår far med problemene som hun lagde for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ungoguerfaren

Han sier ikke at du er lik din mor. Du spør om hvordan hun har blitt sånn, så svarer han innledningsvis at "Årsakene til borderline kan være mange. De fleste mener det skyldes feil valg av mor. Selv en internasjonal topp innen kognitiv terapi, som jeg var på kurs hos, påsto at borderline mødre lager borderline døtre." - og nevner på slutten at han selv tror det er mer komplisert enn som så. Dvs; Din mor kan ha en borderline mor, eller det kan være en biologisk årsak eller overgrep i barndommen som er grunnen, eller en mix av alt det og diverse annet. Betyr ikke nødvendigvis at døtre av en borderlinemor vil bli borderline selv, men det er vel en mye større sjanse.

Er litt i samme båt som deg; for all del (og ja jeg er ung og uerfaren men jeg sier det allikevel) kjenn deg selv, og ta mer hensyn til deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier ikke at du er lik din mor. Du spør om hvordan hun har blitt sånn, så svarer han innledningsvis at "Årsakene til borderline kan være mange. De fleste mener det skyldes feil valg av mor. Selv en internasjonal topp innen kognitiv terapi, som jeg var på kurs hos, påsto at borderline mødre lager borderline døtre." - og nevner på slutten at han selv tror det er mer komplisert enn som så. Dvs; Din mor kan ha en borderline mor, eller det kan være en biologisk årsak eller overgrep i barndommen som er grunnen, eller en mix av alt det og diverse annet. Betyr ikke nødvendigvis at døtre av en borderlinemor vil bli borderline selv, men det er vel en mye større sjanse.

Er litt i samme båt som deg; for all del (og ja jeg er ung og uerfaren men jeg sier det allikevel) kjenn deg selv, og ta mer hensyn til deg selv.

Takk for godt svar. Jeg fikk liksom ikke dette til å stemme, at jeg ville bli som henne. For jeg er veldig snill og påpasselig med å aldri virke støtende på noen med slibrige bemerkninger. Jeg er heller med på å gi folk oppbacking og selvtillit. Vet vel av erfaring hvordan slibrige kommentarer kan såre, og det er det ingen som er fortjent til. Man kan være saklig, og ikke spydig om man er uening med folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungoguerfaren

Takk for godt svar. Jeg fikk liksom ikke dette til å stemme, at jeg ville bli som henne. For jeg er veldig snill og påpasselig med å aldri virke støtende på noen med slibrige bemerkninger. Jeg er heller med på å gi folk oppbacking og selvtillit. Vet vel av erfaring hvordan slibrige kommentarer kan såre, og det er det ingen som er fortjent til. Man kan være saklig, og ikke spydig om man er uening med folk

Jeg og. Kanskje litt for påpasselig og snill og forståelsesfull.. (og utrolig konfliktsky!) Men selv om man ikke blir som sine mødre, så skal en vel være rimelig hard dersom en ikke får _noe_ slags "sår" av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borderline er en personlighetsforstyrrelse, kalles også for emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.

For å finne ut mer om hva dette er foreslår jeg at du foretar et søk her på forumet og/eller google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...