dreamfinder Skrevet 26. august 2003 Skrevet 26. august 2003 Hei, Jeg har hatt kløe i hodebunnen en god stund. I problem områdene (det klør ikke over alt) er hodebunnen litt rød og preget av håravfall. Jeg har prøvd forskjellige typer shampoer uten nevneverdig virkning. Jeg vil ikke beskrive hodebunnen min som tørr og den flasser ikke. Vennligst gi råd om riktig behandling, evt. produkter som kan hjelpe. Jeg har også prøvd shampoo fra Apotek uten virkning. Arild 0 Siter
soleil Skrevet 26. august 2003 Skrevet 26. august 2003 Kanskje er det en form for eksem eller psoriasis? Bruker du gele, hårspray eller skum i håret? Har du fått en lege eller en frisør til å se på det? NB: Frisører har en tendens til å prakke på en masse produkter som ikke alltid hjelper. Har du kløe eller utslett andre steder? Merker du forskjell om du bytter shampo? Prøv babyshampo fra Natusan, den skal være mild. Ettersom det ikke flasser så spørs det om det er Seboreisk eksem. Men du kan jo prøve Fungoral shampo fra apotek og se om det hjelper. 0 Siter
tannbørste Skrevet 27. august 2003 Skrevet 27. august 2003 Hei! jeg er selv plaget av kløe i hodebunnen, og jeg har psoreasis/eksem. Nå er det ikke sikkert du har det i og med at du ikke flasser o.l, men det kan hende det lønner seg for deg og kontakte legen din slik at han kan skrive ut en salve som er sterkere enn de man har på apoteket. selv bruker jeg en som heter kenacutan i salve form, og den er veldig effektiv for meg! håper noe av dette var til hjelp:) 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Skal du prøve sjampoer fra apoteket, bør du forsikre deg om at den inneholder soppdrepende midler, ikke bare vanlig flass-shampo. Litt sopp i hodebunnen er vanlig. Prøv å videre å reduser hårvasken til max 2 ganger per uke en periode. Hodebunnen uttørres ved hyppig vask. Det er forøvrig vanlig med eksem og/eller psoriasis i hodebunnen, da ofte værst i hårfestet i nakken. Mot dette hjelper kun litt sterkere salver som er resept-pliktige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.