Gå til innhold

frustrert og forbannet!!


farzam

Anbefalte innlegg

En fyr har herset med meg i lengre tid. Jeg spiller endel biljard. Jeg og han vanket på samme pub. Han gir unntrykk av å være kompis for å kamuflere ugjeningene for sine omgivelser. Han er mye høyere og større enn meg. Jeg føler meg egentlig ganske sterk, men kan ikke fornekte min irritasjon. Han kan gjøre slikt som å distrahere under spillet. Men mye hersing utenfor spillet også. Det som skjer under spillet er tydelig ikke relatert til bare å vinne spillet heller. Han er en bølle. Jeg ser han utøver lignende holdning overfor andre også. Men han har ofte gått over min sterk. Han er i mye større grad etter å "ta" meg. Han er slu, så personal ser ikke noe. På mange måter føler han nok at jeg representerer en trussel selvom jeg er snill og høflig. Jeg vurderer politianmeldelse, men det blir ord mot ord i tillegg til at han jo ikke har gjort meg noe fysisk, da han er en "snikskytter". Det er uansett bedre enn å ikke gjøre noe, for da skjer det jo ingenting. Han ler veldig høylytt når jeg blir forbannet og sier fra. Da vi har felles venner som også opplever "tendenser" hos ham er de unnvikende og sier at de ikke forstår at jeg tar dette så tungt. Men jeg har fortalt om min grense mange ganger. Noe han ofte overskrider like etter. Føler han at jeg er oppriktig forbannet, roer han seg noe. -Men da har han oppnådd det. Humøret mitt er ødelagt. Det tar ikke lange tiden da heller før han er tilbake. Å overse hem går ikke da han fortsetter utrettelig. Jeg har ikke vært på stampuben på flere uker. Jeg savner veldig å være der med det sosiale osv, samtidig som jeg har fått en sterk bismak på grunn av disse problemene. En dag fikk jeg bare NOK. Jeg gikk tross alt dit fordi jeg trivdes. Jeg er ikke ute etter en analyse av hans personlighet, eller å hevne meg på noen som helst måte, men å vite hva jeg kan foreta meg. Må han hanskes med politiet kan det nok virke som hevn. Men nytten jeg er ute etter er å få slutt på elenigheta. Det kan ikke fortsette slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han truet deg på noen måte?

Trusler om vold er straffbart.

Nei.

Han er som sagt en "snikstkytter". Det er noe av det som gjør det vanskelig. Han "psyker ut". Selv trussel ville vært vanskeli å følge opp, da det blir ord mot ord. Jeg vurderer det som trakkasering/ terrorisering. Men det er vanskelig å ta tak i noe overfor politi. Dog har jeg tenkt å gjøre det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungoguerfaren

Jeg skjønner deg godt, men slike bøller finnes over alt og det eneste du kan gjøre er faktisk å ignorere dem - heve deg over det. (-> bruk sinnet til noe konstruktivt.)

Litt metafor-prat: Han trykker på en knapp hos deg med oppførselen sin - han får ønsket respons (du bryr deg, du blir sint etc.), han fortsetter å trykke på den knappen. Hvis du tar bort den knappen, så vil han fortsette å prøve å trykke og trykke for å få ønsket respons igjen, men det får han ikke. Da vil han etter hvert slutte. Han vil ikke bli "normal" for det, men han vil slutte å plage akkurat deg. Etter en stund vil han kanskje sjekke om "knappen" fungerer igjen. Det gjør den ikke, for nå er du bevisst på dette - og bruker sinnet ditt på en konstruktiv måte. Da vil han til slutt slutte for godt. Klyp deg heller hardt i låret (så han ikke ser det), og ta deg en laaang joggetur i skogen etterpå :) Bare for all del ikke la han få følelsen av at idiotopplegget han biter på deg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Han er som sagt en "snikstkytter". Det er noe av det som gjør det vanskelig. Han "psyker ut". Selv trussel ville vært vanskeli å følge opp, da det blir ord mot ord. Jeg vurderer det som trakkasering/ terrorisering. Men det er vanskelig å ta tak i noe overfor politi. Dog har jeg tenkt å gjøre det likevel.

Jeg fikk ikke tak i hva du mente med "snikskytting". Kan du forklare litt nærmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungoguerfaren

Nei.

Han er som sagt en "snikstkytter". Det er noe av det som gjør det vanskelig. Han "psyker ut". Selv trussel ville vært vanskeli å følge opp, da det blir ord mot ord. Jeg vurderer det som trakkasering/ terrorisering. Men det er vanskelig å ta tak i noe overfor politi. Dog har jeg tenkt å gjøre det likevel.

er ikke noe politiet kan gjøre med det der. Du må takle det selv, og det klarer du når du blir bevisst på "knappene" han pusher på i deg! Det er utrolig herlig å greie å overse slike fyrer... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke tak i hva du mente med "snikskytting". Kan du forklare litt nærmere?

Spesifikt.

Vær snill og bær med meg. Dette kan bli langt.

-Vi henger på samme pub. Har endel felles kjente.

-Jeg står og prater med en jente. Ingenting romantisk. Han kommer og hilser på henne. med en stor bjørneklem. Lenge. Fortsetter å prate i en formasjon hvor man ser om man er innlemmet eller ikke. Sier jeg ingenting. Bra for han. Sier jeg noe, får jeg kommentar. "Hva er det som feiler deg.""Slapp nå av." Etc. (Enda jeg ikke har sagt noe spesielt om det han akkurat har gjort). Samme kan gjøre med noen menn. (Selvsagt uten "bjørneklem:)).

-Vi spiller biljard. På puben står vinner ved bordet. Neste på lista utfordrer. Vi er m.a.o. nødt til å spille mot hverandre. Altenativet er å forlate bordet. Bra for han. Han har i tillegg fått oppmerksomhet. Alle som har spilt noe biljard vet hvor viktig konsentrasjon er i dette spillet. Han står like ved deg og prater tøv ("hvor skal du ha den.""Du bommer.""Dæven hvor god han er blitt." lager hvislelyder når man skal slå og sier at det er ubevisst. Tar biljardkrittene med seg når det er min tur til å slå, tar krittet idet ieg skal ta det, bøyer seg over og tar krittet når jeg skal slå etc. Står ved den enden av bordet og danser som man slår. Samme når man skal brekke. Det påvirker brekket( spillets viktigste slag) og han kan bli skadet. Alt dette kan han faktisk rekke i løpet av ett spill. Ganske godt gjort med tanke på at jeg kan "rydde bordet" på en tur ved bordet.

-Vi har ukentlige biljardturneringer. Samme triksene. I og med at det ikke er noen kubb, men folk bare setter i gang noe selv kan/ vil ingen ekskludere ham.

Det er to biljardbord på puben. Noen ganger er begge i bruk. Spiller vi på hver våres og begge skal stå mellom bordene kommer han bakfra når jeg er på vei til å slå og dytter meg bakfra (Jeg er 1.70 og ca 75 kg. Han er 195 og 120 kg). Sier han var på vei til å slå selv og så meg ikke. (En gang dyttet jeg ham vekk for å slå først da han hadde dyttet meg når jeg skulle slå. Han sa unnskyld og at jeg skulle roe meg og at han ikke så meg. La på seg uskyldig ansikt).

-Jeg kaster dart. Han står bak og blåser meg i øret.

-Han kan stå og småprate som "kompis" og "tilfeldegvis" blåse røyken på meg. Jeg røyker ikke heller.

-Mennesker (og andre dyr) har et privat domene. Vi står eller sitter på en viss avstand i forhold til fremmede, nærmere gode venner, nærmere kjærester. Vi føler oss truet og sårbare eller opplever det som sjenerende hvis de feile personene kommer inn op feil sone. Han kan stille seg ganske nær meg. Størrelsesforskjellen tatt i betraktning i tillegg, er dette ubehagelig.

Å overse folk kan gå. Men det er vanskelig når noen er så oppsøkende.

Jeg håper det går fram nå hva jeg mener med "snikskytter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesifikt.

Vær snill og bær med meg. Dette kan bli langt.

-Vi henger på samme pub. Har endel felles kjente.

-Jeg står og prater med en jente. Ingenting romantisk. Han kommer og hilser på henne. med en stor bjørneklem. Lenge. Fortsetter å prate i en formasjon hvor man ser om man er innlemmet eller ikke. Sier jeg ingenting. Bra for han. Sier jeg noe, får jeg kommentar. "Hva er det som feiler deg.""Slapp nå av." Etc. (Enda jeg ikke har sagt noe spesielt om det han akkurat har gjort). Samme kan gjøre med noen menn. (Selvsagt uten "bjørneklem:)).

-Vi spiller biljard. På puben står vinner ved bordet. Neste på lista utfordrer. Vi er m.a.o. nødt til å spille mot hverandre. Altenativet er å forlate bordet. Bra for han. Han har i tillegg fått oppmerksomhet. Alle som har spilt noe biljard vet hvor viktig konsentrasjon er i dette spillet. Han står like ved deg og prater tøv ("hvor skal du ha den.""Du bommer.""Dæven hvor god han er blitt." lager hvislelyder når man skal slå og sier at det er ubevisst. Tar biljardkrittene med seg når det er min tur til å slå, tar krittet idet ieg skal ta det, bøyer seg over og tar krittet når jeg skal slå etc. Står ved den enden av bordet og danser som man slår. Samme når man skal brekke. Det påvirker brekket( spillets viktigste slag) og han kan bli skadet. Alt dette kan han faktisk rekke i løpet av ett spill. Ganske godt gjort med tanke på at jeg kan "rydde bordet" på en tur ved bordet.

-Vi har ukentlige biljardturneringer. Samme triksene. I og med at det ikke er noen kubb, men folk bare setter i gang noe selv kan/ vil ingen ekskludere ham.

Det er to biljardbord på puben. Noen ganger er begge i bruk. Spiller vi på hver våres og begge skal stå mellom bordene kommer han bakfra når jeg er på vei til å slå og dytter meg bakfra (Jeg er 1.70 og ca 75 kg. Han er 195 og 120 kg). Sier han var på vei til å slå selv og så meg ikke. (En gang dyttet jeg ham vekk for å slå først da han hadde dyttet meg når jeg skulle slå. Han sa unnskyld og at jeg skulle roe meg og at han ikke så meg. La på seg uskyldig ansikt).

-Jeg kaster dart. Han står bak og blåser meg i øret.

-Han kan stå og småprate som "kompis" og "tilfeldegvis" blåse røyken på meg. Jeg røyker ikke heller.

-Mennesker (og andre dyr) har et privat domene. Vi står eller sitter på en viss avstand i forhold til fremmede, nærmere gode venner, nærmere kjærester. Vi føler oss truet og sårbare eller opplever det som sjenerende hvis de feile personene kommer inn op feil sone. Han kan stille seg ganske nær meg. Størrelsesforskjellen tatt i betraktning i tillegg, er dette ubehagelig.

Å overse folk kan gå. Men det er vanskelig når noen er så oppsøkende.

Jeg håper det går fram nå hva jeg mener med "snikskytter".

Ja, nå ble det ganske klart.

Jeg tror jeg ville holdt meg unna han og sagt minst mulig til han. Prøv å ikke la deg provosere.

Ekkel fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå ble det ganske klart.

Jeg tror jeg ville holdt meg unna han og sagt minst mulig til han. Prøv å ikke la deg provosere.

Ekkel fyr.

Takk for medfølelsem soleil(fr.=sol?) og ungoguerfaren. Å dele følelser letter trykket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for medfølelsem soleil(fr.=sol?) og ungoguerfaren. Å dele følelser letter trykket:)

Det er fransk for "sol", ja :)

Delt sorg er halv sorg. Og delt glede er dobbelt glede.

Er det ikke et ordtak som heter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fransk for "sol", ja :)

Delt sorg er halv sorg. Og delt glede er dobbelt glede.

Er det ikke et ordtak som heter det?

Det e visst det.

Hvis vi tar det som premiss..; Tenk om mennesker kunne dele begge deler med flest mulig. Lykken hadde (nesten) overskredet vår fantasi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...