sickman Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Er det noen som vet hvor man kan få tatt Chlamydia/kjønnssykdomstest basert på urinprøve? Jeg holder til i Kristiansand. Jeg er helt sikker på at jeg har fått Chlamydia da jeg har symptomer (svie ved vannlating) og i tillegg har partneren min testet positivt på Chlamydia ved sykehuset. Jeg har vært i kontakt med min fastlege og forklart situasjonen, men han er på ferie og jeg ble henvist til en vikarlege som jeg ikke vet hvem er... og jeg "måtte" teste meg uansett, selv om jeg forklarte hele situasjonen. Jeg ønsker imidlertid ikke å ta bomullspinne-opp-i-urinrøret-testen da jeg har tatt den en gang tidligere, og er svært ubehagelig. Så lenge det finnes lettere og mer behagelige løsninger ønsker jeg å benytte meg av disse. Jeg holder som nevnt til i Kristiansand, og alt av helsepersonell jeg har vært i kontakt med er så veldig opptatt av av at jeg må teste meg med bomullspinne-testen. Det beste hadde vært å unngå å ta testen i det hele tatt, siden jeg med så stor sikkerhet er smittet (pga symptomene og svien ved vannlating). Dersom samfunnet er interessert i å forbygge Chlamyda, som er den mest utbredte kjønnssykdommen i landet, burde det vel vært enklere å teste seg - og ikke benytte "oldtids-tvangsmetode-test" som gjør at gutter vil kvie seg veldig for å teste seg! Fortvilt hilsen og med håp om at noen vet noe.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117579-chlamydia-urin-test/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 De nye tester som er innført i de fleste laboratorier på chlamydia er like gode om de blir utført på urinprøver som på bomullpinne prøve fra urinrøret. Jeg vet ganske bestemt at laboratoriet i Kristiansand utfører slike undersøkelser. I prinsippet er det hvilke som helst lege kan ta og sende inn slike prøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117579-chlamydia-urin-test/#findComment-710602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.