Gå til innhold

borderlineproblem-hva skal jeg gjøre?


Gjest terezita

Anbefalte innlegg

Gjest terezita

Jeg har et stort problem med vennene mine, følelsene for dem svinger. F.eks er jeg kjempglad i bestevenninna mi, egentlig. Men noen ganger, eller rett som det er egentlig, eller iallfall avogtil, så gjør hun meg så forbaska KVALM. Jeg blir full av vemmelse hvis hun sier noe feil eller prøver å få oppmerksomhet på noe hun ikke fortjener oppmerksomhet på. Og jeg blir kvalm når hun snakker med feil tonefall eller når hun har en kroppsstillig som virker "hard" istedet for "myk". Jeg får lyst til å si masse stygge ting, men jeg har lært å holde det inni meg. Før ba jeg rett som det var folk om å ha seg til helvete om de sa noe feil. Jeg HATER dem, jeg tåler dem ikke!

Hvordan får jeg det til å gå bort? Det er ikke noe morro å ha det sånn.

(jeg hadde en psykiater, men han ble syk så jeg har ikke behandling lenger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd medisiner for å stabilisere humøret?

Ellers burde du få en annen psykolog.

Hvis du kjefter på folk uten at de føler at de har gjort noe galt så vil du dytte dem fra deg etterhvert.

Prøv å la frustrasjonen få utløp fysisk. Hva med å løpe? Eller hva med å skaffe deg en punshing-bag?

Skriv ned hvorfor du er irritert. Skriv gjerne dagbok. Eller brev. Men behold det selv. Når du føler at du er ferdig med irritasjonen som du har skrevet ned kan du rive i stykker arket og kaste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varga1365380532

Hei:)

Jeg har samme problem...hater veldig og elsker veldig. Slitsomt...Jeg i min lille verden har ikke trodd at noen har merket det, helt til den dagen jeg tok mot til meg og fortalte mine to nærmeste venninner at jeg slet med dette. De smilte bare og sa de visste det...at det lyser lang vei, uansett hva jeg sier eller ikke...og at det er vondt når jeg hater dem,selv om det bare er for en time eller en dag.

Min "løsning" på problemet er i alle fall at jeg går til behandling hos psykolog, som trappes opp nå i høst. Jeg skal jobbe til jeg er kvitt det, for det er pyton å ha det slik....om det så tar meg mange år...bort skal det*smiler*

Ønsker deg lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...