Gå til innhold

mamma skader seg selv.


Gjest edder

Anbefalte innlegg

Dette er tredje gangen som jeg vet om at mamma har skjært i seg selv med kniv. :(

Hun ringte til søstera mi i går å ba om å bli kjørt på legevakta.

Det skjer gjerne i forbinnelse med alkohol inntak. (hun drikker svært sjelden)

Må også nevne at hun har et smerte helvete til vanlig, med wiplash skade og nå også kink i ryggen.

Vet denne sykdommen har et navn, men hva?

Hva kan vi gjøre for henne. Vi bør jo få henne til behandling.

Hun bor forøvrig med sin mann (min stefar) og lever et normalt liv.

Noen som har info. om denne type selvskading, behandling osv?

tusen takk for alle svar.

mvh meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Og dere får henne ikke til å oppsøke psykolog? Opplagt at noe plager henne, og hun trenger en å snakke med, som hun ikke har noe forhold til fra før av.

Hva med å si fra på en diskret måte når dere ankommer sykehuset? Da kommer hun kanskje i kontakt med en sosionom, som kan hjelpe dere videre, og det skjer uten at hun trenger å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Og dere får henne ikke til å oppsøke psykolog? Opplagt at noe plager henne, og hun trenger en å snakke med, som hun ikke har noe forhold til fra før av.

Hva med å si fra på en diskret måte når dere ankommer sykehuset? Da kommer hun kanskje i kontakt med en sosionom, som kan hjelpe dere videre, og det skjer uten at hun trenger å gjøre noe.

Jeg ser på selvskading som en mestringsstrategi; man "overdøver" (gjerne psykisk) smerte med (fysisk) smerte. Er man kronisk fysisk syk, er det ikke uvanlig at en også får psykiske problemer. Alkohol får lett fart på det negative følelseslivet.

Så derfor er det nok i første rekke lurt å redusere på alkoholinntaket. For å få henvisning til psykolog må hun gå via fastlegen sin.

Du finner en del informasjon om selvskading om du søker på "self harm" eller "self injury." Google er min favorittsøkemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...