Gjest Ino Skrevet 27. august 2003 Skrevet 27. august 2003 Nå lurer jeg litt her.... Lillegutt (5 år) har pollenallergi (Hassel, bjørk, gress og burot), og har nå gått på Flutide i babyhealer siden mars. Nå for 1 uke siden skulle dette være over og vi kuttet ut medisinene. Men hva skjedde?? Han ble kjempetett og er like ille som i den værste bjørkepollensesongen. Hva kan det være??? Alle pollenvarsler sier jo at det ikke er noe lenger??? Noen som har erfaring med det samme, eller vet hva dette kan være?? 0 Siter
Gemini Skrevet 27. august 2003 Skrevet 27. august 2003 Pollensesongen skal være over ja. Kanskje det kan være andre allergier, fx mot husstøv/midd, parfyme, enkelte matvarer - eller noe helt annet? 0 Siter
Gjest popin Skrevet 28. august 2003 Skrevet 28. august 2003 Jeg har også pollenallergi, og fortsetter med medisiner utover høsten. Selv om pollensesongen i teorien er over, klippes det f.eks fortsatt gress. Går jeg forbi et nyklipt gress, ja, da får jeg svi :-( Det er også fortsatt litt varmt i været, noe som kan forsterke plagene til gutten din. Mitt forslag er å fortsette ca en måned til, kommer plagene tilbake da også, så bør du ta ham med til legen for videre utredning. 0 Siter
linko Skrevet 28. august 2003 Skrevet 28. august 2003 Jeg har bare et spørsmål; er ikke Flutide astma-medisin, ikke allergi-medisin?? Vår datter har fått det som astma-medisin... 0 Siter
Jorunn Skrevet 30. august 2003 Skrevet 30. august 2003 Tror nok ikke at pollensesongen er over. Minstemann på snart 4 år har brukt Zyrtec mikstur hele sommeren. Denne uken var det 2 dager han ikke fikk det og 3. dagen var han trøtt, irritabel, nøs hele tiden og hadde røde, blanke øyne. Han har bare påvist gresspollenallergi, men reagerer kraftig enda. Lurer på om han utvikler allergi mot Burot også. I tillegg til at han begynte å reagere på bjørk i vår. Jeg lurer også på når en skal slutte med medisin. Han har også påvist husstøvmiddallergi, men denne klarer jeg å holde i sjakk uten medisiner. 0 Siter
Gjest Ino Skrevet 30. august 2003 Skrevet 30. august 2003 Jeg har bare et spørsmål; er ikke Flutide astma-medisin, ikke allergi-medisin?? Vår datter har fått det som astma-medisin... Jo det stemmer, han får allergi medisin fortsatt(Clarityn), men tettet med asma mår vi sluttet med Fluide. I følge behandlingsskjemaet skulle vi slutte etter at pollensesongen var over, men det gikk altså ikke så bra. 0 Siter
Gjest selje Skrevet 1. september 2003 Skrevet 1. september 2003 Pollensesongen skal være over ja. Kanskje det kan være andre allergier, fx mot husstøv/midd, parfyme, enkelte matvarer - eller noe helt annet? Henger meg på litt seint her, men. Jeg har reagert på den bastante påstanden om at pollensesongen er over. De kunne jo legge til "men lokalt kan den nok fortsette en stund til, avhengig av vær og andre forhold". For slik er det nemlig og særlig i år! Med den tørkeperioden vi hadde, og mange regnskyll etterpå (vi bor i Oslo) er det mange nye spirer som dukker opp. Særlig på buroten syns det godt. Og så blåser det jo så enormt, og er samtidig klamt og fuktig. Jeg tror mange med oss kjenner seg kraftig tette for tiden. Personlig venter jeg forhåpningsfullt på kulda...Dessuten er det en grass-sort, veldig vanlig overalt, særlig langs veier og stier, kort og liten, med hvitgule, eggeformete små blomster (husker i farta ikke hva den heter) - den blomstrer fra mai til november! Vi har grusgangene fulle når vi ikke sprayer med ugrasmiddel.Så pollensesongen er ikke så enkelt avskrevet som det kan syns. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.