Gå til innhold

sosial angst ?


Luftkvinne

Anbefalte innlegg

Sitter hos luftkvinnen og hun har fortalt meg om denne siden.

Jeg har et problem jeg har slitt med i snart 3 år. Tror det kan være sosial angst? Dette er nå blitt et stort problem for meg da jeg liker meg i sosiale sammenhenger, dette opptrer uavhenig om det er fremmede mennesker eller nære venner.

Dette opptrer plutselig og helt uten grunn føler jeg. Det er ikke situasjoner som er skremmende på meg, men kommer spesielt hvis jeg må være i fokus eller at noen prøver å stille meg personlige spørsmål. Jeg driver med undervisning på jobb og det går for såvidt greit så lenge det er det faglige det er snakk om. Har prøvd Zoloft uten at jeg synes det hjelper noe særlig, har du noen konkrete forslag til hva jeg må jobbe med videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nassejenta

Hei

jeg vet ikke hva som er bra for deg, men dette fungerte for meg:

jeg utsatte meg selv for de tingene som jeg hadde angst for. Ved f.eks. å være på besøk hos noen, ikke gå hjem eller melde avbud, lærte jeg etter hvert at det ubehagelige gikk over. Angsten mistet styrke og jeg ble min egen herre igjen.

Det er en stri tørn, men virkelig verdt svetten og ubehaget... Dersom valget er å bli isolert og ensom, ikke sant? Det er heller ikke noe som er gjort på en-to-tre, man må stadig "trene".

Snakk med dine venner og de som du stoler på, slik at du har noen alierte. Det er godt å ha når det er som verst.

Lykke til!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...