tannbørste Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 jeg begynner å bli så lei nå! alt jeg tenker på er mat... og at jeg kanskje ikke burde spise den. jeg er vel en smule overvektig, men i speilet er jeg et stort monster. jeg har vurdert å slutte og spise, jeg har til og med vurdert å kaste den opp igjen. men min sunne fornuft (og sultne mage) sier jo at det bare ikke går. jeg klarer ikke å spise regelmessig, for jeg orker ikke tanke på mat hele tiden!! jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre... jeg har liksom rota meg inn i en mølje som jeg ikke kommer ut av.. jeg er da ihverfall flink og trener en gang iblandt! er det noen som kan hjelpe meg litt her? noen som kanskje har det på samme måte eller noe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117682-fedme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hm - høres faretruende ut som om du er på vei inn i en spiseforstyrrelse om du ikke klarer få et mer realistisk forhold til din egen kropp og til mat/spisemønster. Verken å slutte å spise eller kaste opp er noen løsning på noe - selvsagt. Det vil bare forsterke problemene og virkelig føre deg ut i gjørma... Hvorfor trenger du tenke på mat hele dagen fordi om du spiser frokost, lunsj, middag og kveldsmat? (og evt. et mellommåltid av frukt eller noe sånt om det går lenge mellom to måltider)? Det er da noe man bare gjør, å spise mener jeg. Spis sunt til hverdags, med litt rom for "godis" eller "noe usunt" innimellom, fx på lørdager og ved spesielle anledninger. Mosjoner/tren noen dager pr uke, men ikke la det ta overhånd. Søk råd og hjelp hvis du ikke finner ut av det på egenhånd. Helsesøster/lege eller www.iks.no er kanskje et greit utgangspunkt. Lykke til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117682-fedme/#findComment-709022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.