Gå til innhold

Mellom ribbena...

Anbefalte innlegg

Gjest glitrerosa

Har i perioder hatt smerter/verk under brystbenet/mellom ribbena. Dette har kommet og gått. Av og til "sprer" det seg litt til sidene, og er smertefullt og plagsomt. Nå har jeg atter fått det igjen, og nå har det vart i 5 dager. Det er vondt å sitte, og å bøye seg. Det virker som det blir verre når jeg spiser, og særlig hvis jeg blir veldig mett. (Da kaster jeg opp ogaå)Hva er det som sitter mellom ribbena, og hva kan disse smertene skyldes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117717-mellom-ribbena/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Siden plagene dine er relatert til måltider, er verkende, trolig sitter i "mellomgulvet", er det mest sannsynlig at det skyldes noe med spiserør, magesekk eller tolv-finger tarm. Det ville være rimelig at legen din undersøker det litt nærmere, og eventuelt foreskriver en syre-blokkerende kur. Det finnes svakere syre-dempende midler, såkalte H2-blokkere, spør på apoteket. vedvarende eller tilbakevendende plager bør alltid undersøkes. Plagene kan også skyldes hevelser i området, dette bør utelukkes. Hjertesykdom bør vurderes, særlig om du er eldre, og plagene forværres ved anstrengelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117717-mellom-ribbena/#findComment-713100
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...