Gå til innhold

Graviditet og trening


chess

Anbefalte innlegg

Kjære jordmor!

Jeg er lykkelig førstegangsgravid i 6.uke og trenger noen råd. Kunne nok spurt legen min, men har ikke første time før like under jul. Like før jeg fant ut at jeg var gravid, meldte jeg meg inn på et treningssenter og hadde planer om å trene både styrke og aerobic og step på nybegynnernivå. Men nå har jeg lest ulike steder at man som gravid ikke skal begynne å trene når man er utrent fra før. Hva mener du om dette? Er det spesielle treningsapparater eller treningsformer jeg bør være forsiktig med, eller bør jeg ikke trene i det hele tatt?

Setter stor pris på et klart svar; ønsker gjerne å trene, men ikke hvis det blir uforsvarlig. Er det så at hvis jeg ikke bør trene, får jeg da en bekreftelse på dette fra legen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Att träna och motionera under graviditeten är sunt och bra för gravida. Att börja och träna hårt, på en annars helt otränad kropp kanskje inte är försvarbart. Om du inte är helt utan kondition eller har blödningar tycker jag att det är försvarbart att börja träna försiktigt. Lyssna på din kropp; får du ont i magen skall du givetvis avbryta träningen. Om du nu själv är inställd på att börja att träna lite på nybörjarnivå, så tycker jag att du skall gjöra det om du kjänner dig motiverad för detta. Är du mycket otränad eller tvivlar, kan du istället börja att simma och gå turer. Avgjörandet ligger på dig, lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...