Gå til innhold

Gravid???


Smelly Cat

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt engstelig her. De to siste dagene har jeg ikke synes at te`en min smaker like godt som den pleier, jeg synes den har smakt såpevann. Nå driver kollegaene mine og aser meg opp med at det er et veldig vanlig tegn på graviditet, at smakssansene forandrer seg. Jeg er 28 år, i fast forhold og bruker P-pillen Trinordiol som jeg tar nesten nøyaktig på samme klokkeslett hver dag. Hadde mensen sist uke som normalt. Har ikke noen andre symptomer på graviditet, men må innrømme at jeg ble litt skremt av disse utsagnene, for det passer MEGET dårlig å bli gravid nå! Hva tror du - kan forandret smakssans være et tegn på graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Nei, jeg tror ikke du er gravid!

Har selv gått på trinordiol i to og et halvt år, og både glemt tre og fire piller i løpet av ett brett. Vært sløv til å ta dem til riktig tid osv.

Men, har aldri blitt gravid av den grunn!

Mange sier at kombinasjonspillen (altså trinordiol) er noe av det sikreste prevansjonsmiddelet du kan få tak i, og dersom du har vært flink til å ta dem, så regner jeg med at du ikke har noe å bekymre deg for!

Det er mye som kan være grunnen til at smaksløkene forandrer seg! Et eksempel er forkjølelse.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei, jeg tror ikke du er gravid!

Har selv gått på trinordiol i to og et halvt år, og både glemt tre og fire piller i løpet av ett brett. Vært sløv til å ta dem til riktig tid osv.

Men, har aldri blitt gravid av den grunn!

Mange sier at kombinasjonspillen (altså trinordiol) er noe av det sikreste prevansjonsmiddelet du kan få tak i, og dersom du har vært flink til å ta dem, så regner jeg med at du ikke har noe å bekymre deg for!

Det er mye som kan være grunnen til at smaksløkene forandrer seg! Et eksempel er forkjølelse.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg synes alt smakte annerledes når jeg var gravid. Men dette kom senere enn hva du opplever. Hvis det kun er en uke siden du hadde mensen og du ikke har glemt noen piller (eller kasta opp noen), ville jeg ikke vært bekymret. Kanskje det er at noen vasker te-koppen uten å skylle bort såpa eller noe lignende. Ta det med ro, du er nok ikke gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ta det helt med ro, du bruker p-pille og har menstruasjon, saa da er det nok andre grunner til at teeen ikke smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...