Gå til innhold

Deprepsjon


divra1365380565

Anbefalte innlegg

divra1365380565

Hallo Jeg tenkte jeg ville skrive til dere for eventuelt å få råd da jeg er litt fortvilet i den situasjonen vi er kommet oppi Min kone var til lege for ca 2 og en halv måned siden på grunn av deprasjon. Det jeg får vite av henne er at hun ikke tåler å ha folk rundt seg.

Jeg er en følsom person og har derfor behov for å kunne holed runt min kone også når vi ligg i senga. Min kone berre avviser meg med kommentar at hun skal ha fred Jeg har no gått over til å sove på eget rom Utfra det jeg skriver no lurer på om dere har noen råd om hva jeg bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du føler deg avvist og det er ikke så rart.

Nærhet er viktig i et forhold, men det er også viktig at en respekterer hverandres grenser for nærhet.

Får kona di noen hjelp for depresjonen? Samtaler og/eller medikamenter?

For at dere skal få det bedre må hun aktivt gå inn for å bli friskere. Viktig at du respekterer hennes grenser og at ting tar tid.

Viktig at dere snakker sammen om dette også. Ikke bebreid henne, men vis at du forstår det fra hennes synsvinkel samtidig som du kan si at hennes depresjon påvirker deg.

Hvis dere vil ha hjelp utenfra så kan behandleren hennes antagelig ta parsamtaler med dere, eller dere kan prøve familieterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hershel1365380410

Høres ut som du føler deg avvist og det er ikke så rart.

Nærhet er viktig i et forhold, men det er også viktig at en respekterer hverandres grenser for nærhet.

Får kona di noen hjelp for depresjonen? Samtaler og/eller medikamenter?

For at dere skal få det bedre må hun aktivt gå inn for å bli friskere. Viktig at du respekterer hennes grenser og at ting tar tid.

Viktig at dere snakker sammen om dette også. Ikke bebreid henne, men vis at du forstår det fra hennes synsvinkel samtidig som du kan si at hennes depresjon påvirker deg.

Hvis dere vil ha hjelp utenfra så kan behandleren hennes antagelig ta parsamtaler med dere, eller dere kan prøve familieterapi.

Når man er deprimert har man mest lyst til å være alene. Ihvertfall for en stund. Derfor er det fint om du respekterer det, men prøver å hjelpe henne med å snakke om hva dere sammen kan gjøre for å hjelpe henne. Forhåpentligvis tar det ikke så veldig lang tid til hun føler seg bedre igjen, og da vil hun nok kunne takle nærhet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...