Gå til innhold

Virus på balansenerven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisan!

Ja, det er ingen enkel sak å ha virus på balansenerven.

Hadde det for noen år siden og det var slettes ikke behagelig. Sjanglet og gikk. Men følte meg vel etter å ha gått en tur i frisk luft.

Men virus på balansenerven er vel ikke i seg selv smittsom - tror jeg. I allefall fikk ikke jeg noen beskjed om det.

Jeg var heldig og det gikk over i løpet av et par uker. Men jeg vet det er de som sliter med det lenge.

Det viktigste er at man tar vare på seg selv og tar det med ro.

Jeg er ingen spesialist på medisin så dette er bare etter egne erfaringer.

God bedring!!!

Hilsen

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til hegeenil. "virus på balansenerven" gir svimmelhet av karuselltype, oftest utløses den av spesielle hodestillinger. Det er litt omdiskutert om virus er årsaken, men det man vet, er at væsken inni balanseorganet renner annerledes enn før. trykkendring kan mulig være en årsak. Sykdommen er lite smittsom, men en sjelden gang ser man "epidemier". Vedvarende problem utover en mnd bør oftes tilsees av øre-nese-halslege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...