Gå til innhold

Litt panikkangst på jobben


Gjest Lindaaen

Anbefalte innlegg

Gjest Lindaaen

Hei,

Tror jeg har en mild form for det en kaller panikkangst. Hjertet banker fort, det er akkurat som det er vanskelig å puste og det er en sterk rastløshet og ubehag i kroppen. Har hatt det før i perioder, men da hadde jeg det bare når jeg hadde lagt meg og skulle sove. Men i det siste har jeg begynt å fått det på arbeidet, og det er svært ubehagelig. Er det noe jeg kan gjøre for å motvirke dette? Denne panikkangsten er jo ganske mild i forhold til det jeg har hørt om, så jeg får vel ikke medisiner eller noe, og regner med at det kommer til å gå over etter en stund. Men synest som sagt det er veldig ubehagelig å bli slik på jobben. Har forøvig en ustressende jobb, med greie kollegaer, det eneste jeg kan å klage på er at den er kjedelig og ensformig, så skjønner ikke hvorfor jeg blir slik på jobben... Har også vært plaget med litt migrene på slutten av mange arbeidsdager, har før i livet bare hatt noen sterke og korte anfall få ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Søster And

Noe som kan være lurt nå, er at du fortsetter å gå på jobb, selv om du får disse anfallene. Og vit at man ikke dør av og ytterst sjelden besvimer av angst, selv om det kan følest sånn mens anfallet pågår. Den beste måten å få bukt med angst på, kan være å stå i den, bare vente til det går over, for det _går_ over.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det er plagsomt med panikkangst. Spesielt det at man ikke vet når det kommer. Den beste medisinen, dersom du ikke vil gå til lege, er å sette seg ned og ta noen dype åndedrag.

Da du får migrene enkelte dager kan det jo tyde på at ikke alt er som det skal være på jobben din. Eller sitter du mye med dataskjerm eller lignende. En dårlig skjerm kan fremkalle hodepine og kvalme, det har jeg selv opplevd. Jeg krevde ny skjerm og ble straks helt bra.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...