Gå til innhold

soppmidler og alkohol...


sivanita

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med sopp endel mnd nå, og smører meg ofte med canesten og av og til tar jeg stikkpiller for å holde soppen under kontroll. Er det farlig å bruke for mye sopp middel på noen måte. For ofte ?

Og en ting til. Da jeg fikk sopp i syden fikk jeg stikk piller og canesten krem der også, men legen sa at jeg ikke skulle drikke alkohol mens jeg tok behandlingen ! Kan jeg ikke drikke mens jeg tar canestenbehandlinger her hjemme heller ? Skjønner ikke sammenhengen....

Please svar på begge spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det å ha sopp er ikke noe artig, du har min medfølelse. Du skriver ingenting om en evt. partner. Hvis du har en fast partner er det viktig at han også får behandlig (salve fås på apoteket) ellers vil dere bare smitte hverandre. Bruk også kondom under behandlinge. Ha sopp i flere mnd. er slitsomst. Hvis dere er flinke å gjøre et skippertak over en uke eller to så skal du nok se forbedringer.

Det med alkohol har jeg aldri hørt noe om - har brukt kuren selv for flere år siden, og aldri blitt frarådet å nyte alkohol....

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Det å ha sopp er ikke noe artig, du har min medfølelse. Du

skriver ingenting om en evt. partner. Hvis du har en fast partner er det

viktig at han også får behandlig (salve fås på apoteket) ellers vil dere

bare smitte hverandre. Bruk også kondom under behandlinge. Ha

sopp i flere mnd. er slitsomst. Hvis dere er flinke å gjøre et

skippertak over en uke eller to så skal du nok se forbedringer. Det

med alkohol har jeg aldri hørt noe om - har brukt kuren selv for flere

år siden, og aldri blitt frarådet å nyte alkohol....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det å ha sopp er ikke noe artig, du har min medfølelse. Du skriver ingenting om en evt. partner. Hvis du har en fast partner er det viktig at han også får behandlig (salve fås på apoteket) ellers vil dere bare smitte hverandre. Bruk også kondom under behandlinge. Ha sopp i flere mnd. er slitsomst. Hvis dere er flinke å gjøre et skippertak over en uke eller to så skal du nok se forbedringer.

Det med alkohol har jeg aldri hørt noe om - har brukt kuren selv for flere år siden, og aldri blitt frarådet å nyte alkohol....

Lykke til

I Felleskatalogen står det ingen ting om at man ikke kan drikke alkohol hvis man bruker Canesten. Så drikk i vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du fikk beskjed om å holde deg unna alkohol, var nok fordi den soppen som forårsaket den infeksjonen du har, oppfatter alkohol som "føde", slik den også gjør med sukker, gjær og store mengder karbohydrater. Det er fortsatt mye uenighet om dette blant leger og alternative behandlere, men jeg tror nok det var dette legen i Syden siktet til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Felleskatalogen står det ingen ting om at man ikke kan drikke alkohol hvis man bruker Canesten. Så drikk i vei :-)

Takk for svar. Jeg har fast partner og begge har vært behandlet og vi har brukt kondom. Jeg håper dette gir seg snart før jeg blir gal... Fint at jeg kunne drikke da.. Men ingen svarte på dette med for mye bruk av canesten. Kan man på noen måte bli "avhengig" eller noe. Er det farlig å bruke det for ofte? Leger er tydligvis uenige her og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke noe i viene for aa kombinere alkohol med Canesten. Det foreligger rapporter om at det kan vaere relasjon mellom langvarig bruk av sookremer og kroniske smerter i skjeden, men vitenskaplig bevis foreligger ikke for en aarsakssammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...