Gå til innhold

Det lukter så vondt av ham...


Gjest neseklypa

Anbefalte innlegg

Gjest neseklypa

Vet ikke helt om dette spørsmålet hører til her inne, men jeg kan jo forsøke. Jeg vil gjerne understreke at dette er et seriøst innlegg. Dette er et stort problem for meg!

Sitter ved siden av en fyr på et kurs jeg går på. Har kjent ham bare siden mandag.

Problemet er at det lukter så grusomt av ham! For det første så har han helt råtne tenner (og han er ung) og en forferdelig dårlig ånde. Og han elsker å stikke ansiktet sitt nesten oppi mitt når han prater. Det lukter også svette av ham, og jeg ser at han heller ikke vasker håret. Så oppå alt det andre så lukter det fett hår også...

Vi har faste plasser, så jeg kan ikke sette meg et annet sted heller, for det er ikke noen ledige plasser.

Har begynt å holde meg for nesen for å unngå å brekke meg.

Hvordan skal jeg løse dette problemet? Det er helt uutholdelig, og det ødelegger konsentrasjonen min. Jeg klarer ikke en gang å spise matpakka mi når han sitter der.

Jeg vil selvsagt ikke såre ham. Har jo ikke kjent ham så lenge heller. Lurte litt på om jeg skulle kjøpe en tannbørste til ham, men ...

Hjelp! Jeg trenger råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi ham en liten gavepakke med tannbørste, tannkrem, shampoo og dusjsåpe - evt. sett det på plassen hans når han er ute, dersom du ikke tør gi han det direkte. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi ham en liten gavepakke med tannbørste, tannkrem, shampoo og dusjsåpe - evt. sett det på plassen hans når han er ute, dersom du ikke tør gi han det direkte. :-)

Dette synes jeg var en god ide. Spesielt det med å sette den på plassen hans mens han er ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske ærlig av meg, men jeg tror jeg ville sagt "Du... du har litt dårlig ånde. Har du spist hvitløk, eller noe? Jeg har tyggis, hvis du vil ha, altså..."

Kanskje han tar et hint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neseklypa

Dette synes jeg var en god ide. Spesielt det med å sette den på plassen hans mens han er ute :-)

Hehe... her var det fine forslag. Særlig det med gaven... Den måtte jeg nok satt på bordet mens han var ute, ja!

Men det hjelper nok ikke med tyggis. For han har jo råtne tenner... Uuuæææhhh... Merkelig at det ikke gjør vondt når han spiser og sånn.

Flere tips mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernemor

Hvis han driter så totalt i sin personlige hygiene, så driter han i om du sier det rett til han også! Du skal vel ikke omgås han allikevel.

Og OG han skulle være uvitende om hvordan han lukter, så vil han være glad for å få et tips. Etter å ha tenkt seg om. Du gjør han i såfall en tjeneste.

Stemmer ikke noe av dette, er han tilbakestående!

Hvis han har tenkt å omgås folk, så må han jo LÆRE seg å opptre noenlunde ordentlig. Han har vel intensjoner med kurset, bruke det til noe. Ingen ansetter slike mennesker. Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... her var det fine forslag. Særlig det med gaven... Den måtte jeg nok satt på bordet mens han var ute, ja!

Men det hjelper nok ikke med tyggis. For han har jo råtne tenner... Uuuæææhhh... Merkelig at det ikke gjør vondt når han spiser og sånn.

Flere tips mottas med takk! :)

Dårlige og råtne tenner betyr ikke bety at han aldri har stelt dem. Mange sykdommer og medisiner fører til at emaljen på tennene blir ødelagt.

Men...utifra beskrivelsen av den fyren generelt, så tror jeg nesten jeg ville tippet det var 99% sikkert at det var elendig eller ikke noe stell i det hele tatt som var årsaken, ja...

*urk* Jeg skjønner deg godt. Jeg hater lukten av fett og skittent hår!!! Folk som stolt forkynner at de bare vasker det en gang eller noe sånt i uka...de vet ikke hvordan det lukter! Kan de ikke vaske håret når de dusjer resten av seg, da!??

Jeg rygger bakover, jeg, hvis jeg uforvarende kommer for tett opptil noen på toget eller noe sånt, og plutselig kjenner jeg at det river i nesa: STANKEN av fett og/eller uvasket hår. Det lukter nesten verre enn en svett kropp...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neseklypa

Dårlige og råtne tenner betyr ikke bety at han aldri har stelt dem. Mange sykdommer og medisiner fører til at emaljen på tennene blir ødelagt.

Men...utifra beskrivelsen av den fyren generelt, så tror jeg nesten jeg ville tippet det var 99% sikkert at det var elendig eller ikke noe stell i det hele tatt som var årsaken, ja...

*urk* Jeg skjønner deg godt. Jeg hater lukten av fett og skittent hår!!! Folk som stolt forkynner at de bare vasker det en gang eller noe sånt i uka...de vet ikke hvordan det lukter! Kan de ikke vaske håret når de dusjer resten av seg, da!??

Jeg rygger bakover, jeg, hvis jeg uforvarende kommer for tett opptil noen på toget eller noe sånt, og plutselig kjenner jeg at det river i nesa: STANKEN av fett og/eller uvasket hår. Det lukter nesten verre enn en svett kropp...!

Jeg er faktisk enig i at det lukter enda verre av fett hår enn svette. Men ingenting slår blandingen av de to... Pluss megadårlig ånde.

Det virker som om maten han spiser trenger inn i de råtne tennene, for han får dårlig ånde bare av å spise sjokolade.

Og tennene er virkelig råtne, noen av de forreste tennene er helt svarte og nesten borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neseklypa

Hvis han driter så totalt i sin personlige hygiene, så driter han i om du sier det rett til han også! Du skal vel ikke omgås han allikevel.

Og OG han skulle være uvitende om hvordan han lukter, så vil han være glad for å få et tips. Etter å ha tenkt seg om. Du gjør han i såfall en tjeneste.

Stemmer ikke noe av dette, er han tilbakestående!

Hvis han har tenkt å omgås folk, så må han jo LÆRE seg å opptre noenlunde ordentlig. Han har vel intensjoner med kurset, bruke det til noe. Ingen ansetter slike mennesker. Æsj!

Nei, jeg tviler sterkt på at noen vil ansette ham. Det er det mest uappetittelige mennesket jeg har møtt noen gang.

Jeg tror faktisk ikke at han vet at han lukter så vondt, og det virker ikke som om det gjør ham noe at tennene er helt råtne, for han prøver ikke å skjule dem.

Han er nok ikke tilbakestående, men jeg lurer på om han ikke har en slags personlighetsforstyrrele eller noe. Han er i hvert fall opptatt av å snakke med alle og skryte av at han er flink til å snakke med folk, få venner, osv. Veldig mye dreier seg om han. Det første han gjorde etter å ha kjent meg i noen få minutter var å spørre om jeg ville ha mobilnummeret hans. Hæh? Han babler også i vei om personlige ting som har skjedd ham (og han gjentar det til alle, helst mange ganger) uten at han kjenner de han snakker med.

Jeg tipper han er av den typen som tror han har masse venner, men at disse vennene egentlig ikke liker ham. At han på en måte ikke helt forstår det sosiale samspillet mellom mennesker, det å oppfatte signaler riktig osv. For jeg tviler på at de vennene han evt. har liker å sitte i nærheten av ham. Men jeg synes synd på ham også, for han er egentlig bare snill og grei.

Det rare er at en annen gutt på kurset ikke ser ut til å plages av lukten hans. Han må mangle luktesans tor jeg. Men den ene kursinstruktøren rygget kraftig tilbake da fyren snakket med ham. han har nemlig en forferdelig tendens til å stikke ansiktet sitt helt oppi den personen han snakker med. Grøss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg tipper på han har en personlighetsforstyrrelse.

Dette er skolens ansvar, som de sikkert kommer til å snike seg grundig unna, slik at du må forfølge dem intenst for å få dem til å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig i at det lukter enda verre av fett hår enn svette. Men ingenting slår blandingen av de to... Pluss megadårlig ånde.

Det virker som om maten han spiser trenger inn i de råtne tennene, for han får dårlig ånde bare av å spise sjokolade.

Og tennene er virkelig råtne, noen av de forreste tennene er helt svarte og nesten borte.

God egud for et menneske! Jeg får faktisk lyst å spy bare av beskrivelsen din av ham!

Du er ikke akkurat heldig som havnet ved siden av et slikt "monster"...:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst til å være en ok medstudent, så sørger du for å fortelle ham på to-mannshånd at du mener han lukter vondt og at det er fint om han forsøker å gjøre noe med det. Du kan jo også spørre ham om han har en tannsykdom dersom du lurer på det.

Hvis du har lyst til å være en kjip medstudent, så sørger du for å spre mest mulig rykter om hvor ekkel han er, slik at han ikke får noen sjanse til å ha en ok studiehverdag i årene som kommer...

Kanskje er han helt håpløs - men etter noen få dagers bekjenntskap, så er det vel fortsatt mulig å la "tvilen komme tiltalte til gode"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vil bli borte

Gi ham en liten gavepakke med tannbørste, tannkrem, shampoo og dusjsåpe - evt. sett det på plassen hans når han er ute, dersom du ikke tør gi han det direkte. :-)

Jeg synes ikke dette var et særlig sympatisk forslag. Tenk deg at du selv finner en lignende gavepakning på pulten, bare i en annen sammenheng...

Jeg tror jeg hadde fått det ganske vondt inni meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Nei, jeg tviler sterkt på at noen vil ansette ham. Det er det mest uappetittelige mennesket jeg har møtt noen gang.

Jeg tror faktisk ikke at han vet at han lukter så vondt, og det virker ikke som om det gjør ham noe at tennene er helt råtne, for han prøver ikke å skjule dem.

Han er nok ikke tilbakestående, men jeg lurer på om han ikke har en slags personlighetsforstyrrele eller noe. Han er i hvert fall opptatt av å snakke med alle og skryte av at han er flink til å snakke med folk, få venner, osv. Veldig mye dreier seg om han. Det første han gjorde etter å ha kjent meg i noen få minutter var å spørre om jeg ville ha mobilnummeret hans. Hæh? Han babler også i vei om personlige ting som har skjedd ham (og han gjentar det til alle, helst mange ganger) uten at han kjenner de han snakker med.

Jeg tipper han er av den typen som tror han har masse venner, men at disse vennene egentlig ikke liker ham. At han på en måte ikke helt forstår det sosiale samspillet mellom mennesker, det å oppfatte signaler riktig osv. For jeg tviler på at de vennene han evt. har liker å sitte i nærheten av ham. Men jeg synes synd på ham også, for han er egentlig bare snill og grei.

Det rare er at en annen gutt på kurset ikke ser ut til å plages av lukten hans. Han må mangle luktesans tor jeg. Men den ene kursinstruktøren rygget kraftig tilbake da fyren snakket med ham. han har nemlig en forferdelig tendens til å stikke ansiktet sitt helt oppi den personen han snakker med. Grøss...

En merkelig kombinasjon da. En slik illeluktende fremtoning og allikevel så god (virker det som) selvtillit!

Dere HADDE nok gjort han en tjeneste med å gi han et tips om at det lukter vondt av han. Så kunne han rette det opp (hvis han er interessert i det), og på den måten bli mer behagelig å omgås.

Tenk tanken: Ville jeg likt fyren hvis han IKKE hadde råtne tenner og luktet vondt? Eller ville han allikvel være for merkelig? Ville du likt han under slike forutsetninger, så ville han proffitere sterkt på å få en 'vekker'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg er faktisk enig i at det lukter enda verre av fett hår enn svette. Men ingenting slår blandingen av de to... Pluss megadårlig ånde.

Det virker som om maten han spiser trenger inn i de råtne tennene, for han får dårlig ånde bare av å spise sjokolade.

Og tennene er virkelig råtne, noen av de forreste tennene er helt svarte og nesten borte.

Det MÅ jo nesten være en sykdom. Jeg mener, unge mennesker idag får da ikke slike råtne tannstubber. Han har vel vokst opp med skoletannlege og fluor han som oss andre...

Bare merkelig at han ikke er flau over situasjonen og gjør noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungoguerfaren

Nei, jeg tviler sterkt på at noen vil ansette ham. Det er det mest uappetittelige mennesket jeg har møtt noen gang.

Jeg tror faktisk ikke at han vet at han lukter så vondt, og det virker ikke som om det gjør ham noe at tennene er helt råtne, for han prøver ikke å skjule dem.

Han er nok ikke tilbakestående, men jeg lurer på om han ikke har en slags personlighetsforstyrrele eller noe. Han er i hvert fall opptatt av å snakke med alle og skryte av at han er flink til å snakke med folk, få venner, osv. Veldig mye dreier seg om han. Det første han gjorde etter å ha kjent meg i noen få minutter var å spørre om jeg ville ha mobilnummeret hans. Hæh? Han babler også i vei om personlige ting som har skjedd ham (og han gjentar det til alle, helst mange ganger) uten at han kjenner de han snakker med.

Jeg tipper han er av den typen som tror han har masse venner, men at disse vennene egentlig ikke liker ham. At han på en måte ikke helt forstår det sosiale samspillet mellom mennesker, det å oppfatte signaler riktig osv. For jeg tviler på at de vennene han evt. har liker å sitte i nærheten av ham. Men jeg synes synd på ham også, for han er egentlig bare snill og grei.

Det rare er at en annen gutt på kurset ikke ser ut til å plages av lukten hans. Han må mangle luktesans tor jeg. Men den ene kursinstruktøren rygget kraftig tilbake da fyren snakket med ham. han har nemlig en forferdelig tendens til å stikke ansiktet sitt helt oppi den personen han snakker med. Grøss...

For all del, hør på det Frosken skriver.

Synes vi har for lett for å "æsje" og tenke vårt om andre som ikke er så "normale". Visste vi litt mer om deres bakgrunn, ville vi nok ikke gjort det.

Istedet for å fokusere på hvor rare de er, bør vi fokusere på hva vi kan gjøre for dem. PUNKTUM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neseklypa

For all del, hør på det Frosken skriver.

Synes vi har for lett for å "æsje" og tenke vårt om andre som ikke er så "normale". Visste vi litt mer om deres bakgrunn, ville vi nok ikke gjort det.

Istedet for å fokusere på hvor rare de er, bør vi fokusere på hva vi kan gjøre for dem. PUNKTUM.

Hensikten med mitt innlegg var ikke å rakke ned på "rare" folk. Da har du misforstått helt.

At jeg må sitte ved siden av denne gutten 6 timer hver dag er et problem for meg. Helt seriøst. Han er dessuten ikke så rar, litt original kanskje, men det er helt OK. Han er en snill og grei gutt, og intelligent er han også. Derimot er det ånden hans(og til dels en del andre lukter)som gjør at jeg knapt orker å puste, og det blir veldig vanskelig å konsentrere seg om det kursinstruktøren sier. Det er så ille at jeg må gjemme nesa i genseren, og det ser jo ganske dumt ut. Men enten det, eller så brekker jeg meg. HELT SERIØST.

Jeg tenkte at det kanskje var noen her inne som hadde vært borti noe liknende, og som kanskje hadde noen råd. Og selvsagt ville jeg aldri hatt hjerte til å plassere en drøss med hygieneprodukter på pulten hans, som noen her har foreslått.

Alle mennesker er det noe "rart" med, inkludert meg. Det er sikkert mange som synes jeg er rar, akkurat som jeg synes andre er rare. Men jeg pusser tenner og dusjer for det. Så slipper de rundt meg å mistrives i mitt nærvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...