Gå til innhold

Redd for at min mor skal ta selvmord


Luftkvinne

Anbefalte innlegg

Er redd for at min mor skal ta selvmord, etter at jeg kuttet henne ut. (Hun oppfører seg som en person med bordeline personlighetsforsryrrelse). For vel ett år siden ringte hun å sa at hun ville ta livet sitt.Denne gangen har jeg virkelig kuttet henne ut, og det tror jeg er forferdelig for en person med borderline. Jeg er fortvilt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Om det eventuelt skjer vil jeg aldri tilgi meg selv, selv om jeg synest det er vanskelig å ha kontakt med henne, og at dette gjør meg syk. Hva i all verden skal jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har mistanke om at hun har reelle planer om å ta livet av seg så kontakt legevakta og informer om hennes tilstand.

Informer de som bor sammen med henne om at hun truer med dette. Helst bør du fortelle mora di på forhånd at du ikke kan hjelpe henne uten å involvere andre og at du kommer til å kontakte lege og pårørende for henne.

Det at hun truer med selvmord kan være manipulering. Hun prøver å såre deg og gjøre deg redd.

Ta vare på deg selv. Når du har gjort det jeg skrev her så kan du ikke gjøre mer. Det er hennes liv og hennes ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mistanke om at hun har reelle planer om å ta livet av seg så kontakt legevakta og informer om hennes tilstand.

Informer de som bor sammen med henne om at hun truer med dette. Helst bør du fortelle mora di på forhånd at du ikke kan hjelpe henne uten å involvere andre og at du kommer til å kontakte lege og pårørende for henne.

Det at hun truer med selvmord kan være manipulering. Hun prøver å såre deg og gjøre deg redd.

Ta vare på deg selv. Når du har gjort det jeg skrev her så kan du ikke gjøre mer. Det er hennes liv og hennes ansvar.

Hun bruker alle midler, til å med å true med selvmord.....

Det er det mest råtne jeg vet om.......

Det er hennes ansvar det hun gjør mot seg selv, ikke ditt.

Hun truer på en slik måte for å beholde kontrollen over deg og sin egen makt over deg. Dette er et spill og en hersketeknikk, husk det.

Jeg synes du skal tenke mest på deg selv. Det er ditt liv og din fremtid som gjelder nå.

Jeg tror også at det er nødvendig for enkelte døtre å markere seg og ta ut avstand.

Jeg har selv gjort det samme, men altfor sent i livet mitt. Ikke vent for lenge med å kjempe for deg selv og ditt eget liv.

Livet mitt har blitt preget av en hensynsløs mor som har turet frem i alle år.

Nå har jeg voksne unger selv og er helt nedkjørt psykisk av et liv i terror.

Har du hjelp av psykolog??? Skaff deg i tilfelle det og kjør på for din egen skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal lese "Lost in the mirror" og "Stop walking on eggshells" hvis du virkelig bryr deg om noen andre enn deg selv.

Selvfølgelig bryr jeg meg om andre mennesker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bruker alle midler, til å med å true med selvmord.....

Det er det mest råtne jeg vet om.......

Det er hennes ansvar det hun gjør mot seg selv, ikke ditt.

Hun truer på en slik måte for å beholde kontrollen over deg og sin egen makt over deg. Dette er et spill og en hersketeknikk, husk det.

Jeg synes du skal tenke mest på deg selv. Det er ditt liv og din fremtid som gjelder nå.

Jeg tror også at det er nødvendig for enkelte døtre å markere seg og ta ut avstand.

Jeg har selv gjort det samme, men altfor sent i livet mitt. Ikke vent for lenge med å kjempe for deg selv og ditt eget liv.

Livet mitt har blitt preget av en hensynsløs mor som har turet frem i alle år.

Nå har jeg voksne unger selv og er helt nedkjørt psykisk av et liv i terror.

Har du hjelp av psykolog??? Skaff deg i tilfelle det og kjør på for din egen skyld.

Har gått til psykolog for 6 år siden. Fant da ut at jeg hadde alt for mye ansvar i barndommen. Dama har frarøvet meg en god del av barndommen min, men det er allikevel hun som trenger hjelp. Det må være vondt å ha det slik som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...