Gå til innhold

Skadelig å bruke Mianserin og Cipramil under graviditet?


Gjest Ikke nå, takk

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nå, takk

Jeg har mistanke om at jeg kan være gravid. Små signaler, men det er litt for tidlig å ta en test enda.

Det som bekymrer meg, er at jeg bruker Cipramil mot depresjon, og Mianserin for å kunne sove om natten. To 10 mg(?) Cipramil om morgenen, og 2-3 Mianserin om kvelden, et par timer før leggetid. Da sover jeg som en stein. Uten går jeg våken halve natten...

Depresjonen har kommet under bra kontroll med Cipramil, og jeg har heller ikke hatt av de tyngste depresjonene. Jeg har "vettet i behold", for å si det sånn.

Kan jeg fortsette med dette om det skulle vise seg at jeg var blitt utilsiktet gravid? Kan medisinen på NOEN måte være skadelig for fosteret? Jeg tenker jo selvsagt på at denne typen medisin påvirker min hjerne direkte, så hva må det da gjøre med et fosters hjerne som er under utvikling??? Jeg kan ikke skjønne annet enn at det slett ikke kan være bra.

Jeg vil selvsagt ta dette opp med legen min, men legen er spesialist i almennmedisin. Du er jo spesialist på dette feltet, og denne typen medisin vet du sikkert mer om enn en almennlege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...