Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ved trykk på magen som ved å sitte på huk, ligge på magen eller trykke hånden på høyre side av magen er det som kniver blir stukket i venstre side av magen, smertene kommer i selve magen rett ved siden av hofteskålen. Fjernet livmoren og et myom som var på livmoren for snart 4 mnd. siden. Hadde masse problemer med luft og få magen i gang etter operasjonen, men den har fungert i 2 mnd. nå. Har vært på etterkontroll av operasjonen og alt så bra ut i underlivet. Har normal avføring. Magen er ofte veldig stor/oppblåst. Enkelte dager får jeg kvalmefonemmelse ved inntak av mat enda jeg er sulten og har lyst på mat.Jeg er ikke på diett, har normal vekt og kostholdet er godt, spiser 3 måltider om dagen

Hva kan disse smertene være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118061-smerter-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Smertene kan være luft/knip-smerter. Noen kan få arr-dannelser som gir litt trangere tarm-passasje. Smerter som klart har sammenheng med måltider kan også være syre-relaterte; fra spiserør, magesekk eller tolv fingertarm. Syrereduserende kurer kan vurderes. Såkalte h2-blokkere kan kjøpes reseptfritt, sterkere varianter fåes på resept. Magesmerter over tid bør alltid utredes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118061-smerter-i-magen/#findComment-713147
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...