Gjest Spinnaker Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg hadde for en uke siden ubeskyttet sex med en jente. Dagen derpå testet jeg med umiddelbart for de fleste kj.sykdommene. Fikk svar på testene nå, alle var negative. Både bomullspinne -og blodprøver ble tatt. Fikk for noen dager siden, d.v.s. 6 dager etter samleiet, gul utflod og litt irritasjon ved vannlating. Legene som tok prøvene sa at de ofte så slike tilfeller, selv om prøvene var negative. Jeg tok selv kontakt med en ny lege, og han satte meg på en clamydia-kur selv om prøven var neg. dette for å være på den sikkre siden. Spørsmålet mitt er da: Har jeg virkelig vært smittet? Hvor lenge må jeg vente før jeg kan ha sex (etter å tatt antibiotika)? bør jeg ta en ny test?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118116-clamydia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Prøven som ble tatt dagen etter en samleie påviser ikke nødvendigvis en infeksjon du er blitt påført dagen før. Grunnen til det er at det kan hende at du har fått overført noen få bakterier som er for få til at testen fanger det opp. Det som skjer etterpå at bakteriene repliserer, dvs. manmgfoldigjør seg i løpet av noen dager, en uke eller så, i noen tilfeller over enda lenger tid. Hvis du skal være nogenlunde sikker bør prøven tas en uke-10 dager etter samleie. Hvovidt du er infisert eller ikke kan jeg ikke si, men symptomene kan peke i den retningen. Hvor lang tid du bør vente med sex er avhengig av hva slags bakterier det er og hvordan behandlingen virker.. Er du blitt symptomfri etter gjennomført behandling kan du betrakte deg for å være smittefri (etter all sannsynlighet). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118116-clamydia/#findComment-714689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.