Gå til innhold

Keisersnitt, hvor lenge til nestemann?


Gjest Keisersnitt

Anbefalte innlegg

Gjest Keisersnitt

I august ble jeg forløst med keisersnitt. Det ble tatt et lengdesnitt pga at babyen var veldig liten, og de måtte skjære i "toppen" av livmoren. Legen sa etterpå at jeg med nestemann også ville måtte ta keisersnitt, da livmoren pga snittet, ikke ville tåle en fødsel.

Det jeg nå kurer på er hvor lenge jeg må vente før jeg blir gravid igjen. Jeg har ingen planer om å bli det med det første, men er redd for at det skal skje. Er det i tilfelle noen fare med det å bli gravid igjen nå, så fort? Vi livmoren og bukveggen tåle dette? Eller må jeg i tilfelle ta abort om det skulle skje?

Jeg er sterkt i mor abort, så det er en fremmed tanke for meg. Jeg vet ikke om jeg ordlegger meg så bra at du skjønner hva jeg mener her. Men jeg lurer altså på om det er farlig for meg, eller barnet om jeg f. eks skulle være gravid nå.

Skjønner at det kan være vanskelig å svare siden du ikke kjenner hele saken, men jeg setter pris på om du allikevel vil gi et generellt svar!

Venlig hilsen meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil tro at arret i livmoren naa har grodd. Det kan vaere en risiko for at et slikt arr sprekker naar livmoren vokser eller det kommer rier, men det er ikke noen stor risiko. Du vil da faa smerter, noen ganger vil det gi bloedning.

Mange kvinner har foedt helt normalt etter et slikt snitt i livmoren. For 40-50 aar siden var det rutine aa legge snittet paa langs i livmoren og de fleste foedte greit etterpaa.

Du behoever ikke aa engste deg for nytt svangerskap, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...