Gå til innhold

fysja!!!!


Gjest antiremeron

Anbefalte innlegg

Gjest antiremeron

Avskyr meg sjølv for tida og selvforakten har økt litt etter litt siden jeg begynge med remeron.

Før var jeg ei middels aktiv jente, naturlig slank og fornøyd med kroppen min og meg selv (seff med unntak av div psykisk problem)

For ni mnd siden begynte jeg på den hersens remeron. Har ikke gjort annet enn å sittet på rompa og røyka og trykt i meg mat siden. Åh, som jeg hater meg selv!!!! Jeg ser ut som ei okse, selv om jeg før var slank som ei lilje (som folk sa da) - hardt for meg som er vant til å være slank!!

Jeg har prøvd det meste - spist krom mot søtsug, spist salat og grovbrød, men plutselig sitter jeg bare der og gafler innpå et eller annet usunt!!!!

Før hadde jeg i det minste litt selvkontroll hva ang mat, men det har jeg ikke lenger!! Og det skal godt gjøres, for jeg har alltid vært ganske så veldisiplinert!!!!!

Nå skal jeg trappe ned på den hersens remeronen.

Produsenten som skriver i brosjyra at man kun går opp 1,4 kg totalt (i lengden) - yes, shire!!

Om jeg ikke likte meg selv før jeg begynte på remeron, så gjør jeg det i hvertfall ikke nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vill jeg bare legge til

Hva med å endre litt på livsstilen din? Gå turer, meld deg inn på et treningsstudio og tren det du liker best. Fyll opp kjøleskapet med sunn mat - frukt og grønnsaker. Rosiner kan du ta når du får lyst på noe søtt eller spise frukt. Vet det er vanskelig å endre gamle vaner, men det er det eneste som skal til. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!!

Jeg ville bare si at det ikke alltid er bare maten som gir vektøkninga... jeg brukte Zypexa og gikk opp 40 kg i løpet av 2 og en halv måned uten og spise èn extra kalori.....

Men det er klart at når men i tillegg mister kontrollen over matinntaket kan det gå drit... Ta det opp med den som gir deg medisinene...

Ellers håper jeg snart legene tar mat/medisinproblmet på alvor for det er uhyre slit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor til barn

Jeg har en tenåringsdatter som gikk på remeron et halvt år. Hun gikk opp 10 kg i den perioden.

En liten trøst er at da hun sluttet med disse pillene, raste kiloene av i iom at hun fikk "normal" matlyst igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Heia!!!

Jeg ville bare si at det ikke alltid er bare maten som gir vektøkninga... jeg brukte Zypexa og gikk opp 40 kg i løpet av 2 og en halv måned uten og spise èn extra kalori.....

Men det er klart at når men i tillegg mister kontrollen over matinntaket kan det gå drit... Ta det opp med den som gir deg medisinene...

Ellers håper jeg snart legene tar mat/medisinproblmet på alvor for det er uhyre slit!!

Jeg har selv ingen erfaring med Remeron, men mange har erfart at de har gått ned igjen i vekt etter å ha sluttet på det.

Kan du diskutere mulighetene for å bytte til en annen medisin med legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest calestia

Hva med å endre litt på livsstilen din? Gå turer, meld deg inn på et treningsstudio og tren det du liker best. Fyll opp kjøleskapet med sunn mat - frukt og grønnsaker. Rosiner kan du ta når du får lyst på noe søtt eller spise frukt. Vet det er vanskelig å endre gamle vaner, men det er det eneste som skal til. Lykke til!

bare ikke tro at det er det eneste som skal til. det er det legene tror, så ingen endring blir noensinne gjort med disse pillene.

jeg har endret alt, og trener mye, men har ikke gått ned ett gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antiremeron

bare ikke tro at det er det eneste som skal til. det er det legene tror, så ingen endring blir noensinne gjort med disse pillene.

jeg har endret alt, og trener mye, men har ikke gått ned ett gram.

for at dere svarte :)

Begynte å trappe ned på den remeronen sist lørdag, så om tre uker er jeg remeronfri :)

Vil si at jeg har prøvd å endre livsstil, men etter at jeg begynte på remeronen så har jeg blitt så lat som jeg aldri før har vært. Tung i kroppen...Ikke det at pillen nødvendigvis har all skylden, men alt var med ett mye tyngre på en måte..

Da jeg sa til legen min at jeg hadde lagt på meg så mye, så foreslo han at jeg skaffet meg staver og gikk ei mil for dag.....

Jaja, hver sin lyst sier nå jeg, selv om jeg liker å trene..

enig med det at leger må være litt mer obs på problemet overvekt/medisiner, ikke noe kjekt å komme ut for!!!

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...