Gå til innhold

Pco?????


Gjest Auqi!

Anbefalte innlegg

Leser om mange her inne som har manglende eggløsning!!!

De har da ofte også pco!!

Jeg har også mangl. eggløsninger

men gynekologen sa ikke noe am at jeg har pco på ultralyden,han sa alt så fint ut!!

Kan han rett og slett ha oversett at jeg har pco???

Kan man ha manglende eggløsninger uten at det er noe annet galt,eller følger som oftest pco med??

Kan jeg gå utifra at jeg ikke har det da legen ikke sa noe om det?

Eneste han sa var at han så mange egg!!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Veit ikke om du kan ha manglende eggløsninger uten å ha pco. Spurte ei venninne som studerer medisin om dette, og hun trodde det er mulig. Jeg har fått bekreftet av gynekolog at jeg har pco, dette var tydelig å se på ultralyden (også for meg!). Er du sikker på at du har sjelden /manglende eggløsning? Man kan visstnok ha noenlunde normal eggløsning sjøl om man har uregelmessig/ sjelden mens. Ihvertfall har jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Veit ikke om du kan ha manglende eggløsninger uten å ha pco. Spurte ei venninne som studerer medisin om dette, og hun trodde det er mulig. Jeg har fått bekreftet av gynekolog at jeg har pco, dette var tydelig å se på ultralyden (også for meg!). Er du sikker på at du har sjelden /manglende eggløsning? Man kan visstnok ha noenlunde normal eggløsning sjøl om man har uregelmessig/ sjelden mens. Ihvertfall har jeg det!

Legene sier det er det som feiler meg ja....!!!!

Har prøvd å få barn i over 2 år nå uten å lykkes og vi vet at han har normal sædkvalitet!!

Går på hormoner for å få fart på sakene.......!!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene sier det er det som feiler meg ja....!!!!

Har prøvd å få barn i over 2 år nå uten å lykkes og vi vet at han har normal sædkvalitet!!

Går på hormoner for å få fart på sakene.......!!!!

Hilsen

Hei! Er vel i noenlunde samme båt, har prøvd å få barn i halvannet år uten å lykkes. Hadde en spontanabort i fjerde uke tidligere i høst. Har akkurat fullført min første pergotimekur, og skal ha eggløsning i disse dager. Har du noen erfaring med pergotime? Krysser fingrene for at vi lykkes denne gangen. Trøster meg med at det kan jo ikke være heilt umulig siden jeg ble gravid uten noen form for "hjelpemiddler" sist! Du får ha lykke til du også!! Hold oss informert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ganske lett å påvise PCO med ultralyd, men slike forandringer ses hos ca 20% av alle normale kvinner. Ved PCOS er det i tillegg hormonforstyrrelser og ofte manglende eggløsning, evt mannlig hårvekst og overvekt.

Jeg tror at blant kvinner med manglende eggløsning er det ca 60-70% som har PCOS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er vel i noenlunde samme båt, har prøvd å få barn i halvannet år uten å lykkes. Hadde en spontanabort i fjerde uke tidligere i høst. Har akkurat fullført min første pergotimekur, og skal ha eggløsning i disse dager. Har du noen erfaring med pergotime? Krysser fingrene for at vi lykkes denne gangen. Trøster meg med at det kan jo ikke være heilt umulig siden jeg ble gravid uten noen form for "hjelpemiddler" sist! Du får ha lykke til du også!! Hold oss informert!

Hei!!

Er nå tre dager siden jeg avsluttet min 3 pergokur!

de to andre ga ingen resultater!

Får håpe det går denne gangen da!!

Erfaringen jeg har med pergotime er bivrkninger,hetetokter,deppa,søvnløs osv...Men det er jo verdt det da hvis det hjelper oss!!!

Hvordan går det med deg??

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...