Gå til innhold

Uteblitt menstrason


Aniola

Anbefalte innlegg

Hei.

Menstrasjonen har nå vært borte i 3 måneder.

Ved juletider 2001 var menstrasjonen borte i et halvt år, pga slanking, men den har vært ganske regelmessig etter det og frem til nå. Har gått ned litt i vekt, men har egentlig ikke gjort noe spes for det, spiser like mye/mer enn jeg har gjort siden jeg begynte å slanke meg for mange år siden. Da jeg fikk tilbake mensen veide jeg 48 kg, men jeg mistet den da jeg veide 54. Jeg har innbilt meg at dette skyldes psyken, jeg hadde det helt forferdelig med meg selv da den ble borte. Nå har jeg det kjempe bra med meg selv, er en livsglad og oppegående jente. (15) Nå veier jeg 49 kg.

Da jeg gikk til lege i fjor for å bli frisk, fik jeg høre det at brystene ikke vokser så lenge menstrasjoen er borte, men mine har vokst på disse månedene, har vært plaget med vondt i det venstre brystet. Tok ultralyd og mamografi, fikk vite at det bare var hormoner i sving. Men da kan vel ikke mestrasjonen være borte? Er veldig redd for at den ikke skal komme tilbake, noe er jo galt når menstrasjonen uteblir..

Kan jeg ta noen form av østrogen-tilskudd? Som f.eks. Trisekvens?

Hilsen bekymret jente som håperpå svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...