Gå til innhold

spiseforstyrrelse eller tvangstanker?


Gjest miss k-p

Anbefalte innlegg

Gjest miss k-p

De siste par årene har jeg hatt en helt paranoia angående min egen kropp og utseende. Jeg klarer ikke la være å se i speilet når jeg går forbi, mååå liksom fikse på et eller annet. Det jeg er mest fiksert på er vekten. Jeg kan stå lenge foran speilet i ymse possiturer bare for å se om jeg har lagt på meg noe de siste dagene. Jeg tar på meg klær som får meg til å se minst mulig feit ut, og er veldig opptatt av at andre ikke skal oppfatte meg som stygg eller overvektig. Jeg vet at jeg hverken er stygg eller overvektig, så hvorfor klarer jeg nesten ikke tenke på annet da? dette har blitt en besettelse, og jeg haaaaater det! det går utover hele livet mitt. det er så slitsomt.. jeg går hele dagen og lurer på hva jeg kan spise i dag som ikke har for mange kalorier (selv om jeg egentlig spiser som en gal dersom jeg finner noe jeg liker) jeg kan stå lenge på kjøkkenet og bare lure på om jeg skal spise ditt eller datt..og til slutt kan jeg fråtse i masse foskjellig og etter det får jeg dritdårlig samvittighet og kaster meg på treningssykkelen i stua og sykler som en gal. jeg vet faktisk at jeg er pen og har en fin kropp, og at jeg ikke skal bekymre meg over dette..men hvorfor er det da en del i hodet mitt som sier det motsatte?

jeg har ikke kastet opp eller sultet meg til å bli særlig tynn, men jeg har faktisk lyst til det(!!) ja jeg veit det høres forferdelig ut å si noe sånn og jeg mener ikke å gjøre noen her inne sinte eller lei seg, men jeg føler det bare sånn. da jeg kom hjem fra mitt lange utenlandsopphold i vår\sommer hadde jeg gått ned et par kilo og var merkbart tynnere og det var jeg så glad for at jeg bare gikk rundt og smilte mens mamma sa "nå syns jeg du har gått ned i vekt.." jeg vet dette ikke er normalt, men jeg har bare blitt sånn..

kan noen fortelle meg hva som er galt med meg? et eller annet er det jo som har klikka ikkesant..ikke veit jeg..

jeg er forresten 20 år, ca 1.60 og har en helt normal vekt og fasong.. det er bare HODET mitt som ikke klarer å se det andre ser når jeg står foran speilet..

*huff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miss k-p

Forsinket tenåringsproblem?Denne "egoismen" går nok over snart skal du se,få deg noe annet å konsentrere deg om!

utrolig artig å få sånne svar når man forteller om seriøse problemer man har (ja for det er nemlig det for meg!) her inne på et lege-nettsted.

du kunne jo bare latt være å svare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har et problematisk forhold til både kropp og mat. Kan være både tvangstanker og en form for spiseforstyrrelse.

Virker litt som du "vil" ha en spiseforstyrrelse også?

Hvis du trenger hjelp til å komme ut av det så kontakt legen din.

http://www.iks.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss k-p

Høres ut som du har et problematisk forhold til både kropp og mat. Kan være både tvangstanker og en form for spiseforstyrrelse.

Virker litt som du "vil" ha en spiseforstyrrelse også?

Hvis du trenger hjelp til å komme ut av det så kontakt legen din.

http://www.iks.no

soleil: takk for svar..ja jeg får vel prate med en lege om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig artig å få sånne svar når man forteller om seriøse problemer man har (ja for det er nemlig det for meg!) her inne på et lege-nettsted.

du kunne jo bare latt være å svare..

Jeg og synes du virker utrolig selvopptatt, uten å mene noe vondt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...