Gå til innhold

NHD-Efexor farlig???


siv.ing27

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Efexor er sansynligvis det mest potente blant antidepressiva. Det er ofte slik at effekt og bivirkninger har en viss sammenheng. Som det potente AD det ee, må det trappes ned langsomt etter langvarig bruk. Kroppen må få anledning til langsomt å tilpasse seg et liv uten AD. Nedtrappingen skal skje over minst 3 mnd.

Det er ikke farlig å bruke Efexor. Fordi mine pasienter er de som ikke har respondert på 1. og 2 valg AD, har jeg en relativt stor forskrivning av Efexor depot. Jeg har aldri opplevd noen pasient med slike skrekkhistorier som det av og til har vært beskrevet på dette forum.

Om du bruker Efexor, så velg depot-vaianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest funket ikke

Jeg måtte slutte med Efexor etter kun få ukers bruk pga bivirkninger. Med opptrapping og seponering brukte jeg medisinen totalt i 6 uker. Jeg trappet for sikkerhets skyld ned noe saktere enn legen først anbefalte, i samråd med legen.

Jeg hadde hodepine, svimmelhet og "elektriske støt" gjennom hodet i ca 3 mndr. etter seponering.

Alle de kraftige bivirkningene ble for meg en svært stor tilleggsbelastning.

Det var ikke en skrekkopplevelse, men det har gjort både meg og min behandler skeptiske til å prøve flere medikameter på meg. Har inntrykk av at jeg har lett for å få bivirkninger hva det enn gjelder.

Jeg vil ikke med dette fraråde å bruke Efexor, men sterkt slutte meg til rådet om sakte nedtrapping. Vær også oppmerksom på at det kan bli en pris å betale i etterkant av bruken.

Håper det fungerer bedre for deg enn for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Efexor er sansynligvis det mest potente blant antidepressiva. Det er ofte slik at effekt og bivirkninger har en viss sammenheng. Som det potente AD det ee, må det trappes ned langsomt etter langvarig bruk. Kroppen må få anledning til langsomt å tilpasse seg et liv uten AD. Nedtrappingen skal skje over minst 3 mnd.

Det er ikke farlig å bruke Efexor. Fordi mine pasienter er de som ikke har respondert på 1. og 2 valg AD, har jeg en relativt stor forskrivning av Efexor depot. Jeg har aldri opplevd noen pasient med slike skrekkhistorier som det av og til har vært beskrevet på dette forum.

Om du bruker Efexor, så velg depot-vaianten.

Klart ikke Efexor er farlig!Da ville de ikke solgt det!Har brukt Efexor Depot i snart 3 år nå,225 mg,og hadde ingen bivirkninger ved oppstart eller siden.Jeg har prøvd forskjellige antidepp. som Cipramil og Aurorix uten at de ga virkning.Anbefaler Efexor på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...