Gå til innhold

Kan vi alle her inne prøve å gjøre noe konstruktivt ut av elendigheten?


Gjest ungoguerfaren

Anbefalte innlegg

Gjest ungoguerfaren

Det nytter ikke at vi sitter her og kartlegger ting. Det er de som bestemmer i dette landet som må gjøre noe med problemene. Det er skolene og som må gjøre noe og det er andre deler av samfunnet som vi ikke rår over som må gjøre noe med problemet. Snakk til dem istedet. Men det nytter ikke for de vil ikke høre.

Skjønner godt nicket ditt. For det høres ikke ut som du har lang livserfaring. Men jeg har skjønt at det nytter ikke å gjøre noe med samfunnet eller verden. Det eneste jeg kan gjøre noe med er meg selv og hvordan jeg takler livet.

For at DE skal kunne gjøre noe med det, må VI vite HVA som bør gjøres.

Og ellers... hvordan få forandring hvis "alle" gir opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ungoguerfaren

Jeg er blitt for sliten jeg skjønner du. Jeg var idealist i min ungdom jeg også!

Du er 'ung og uerfaren'. Jeg er 'gammel og sliten'.

Jobben er din!

For noe tull! Jobben er alles! Selv om vi griper det an på forskjellige måter. Gamle "utbrukte" sitter inne med en livsvisdom som kan være en kjemperessurs for oss unge som kan gå og sette i gang tiltakene - som vi kommer frem til SAMMEN; så lenge vi driter i å være så pessimistiske :)

Jeg kunne også vært "realistisk"... men jeg er for nysgjerrig... hva vil skje om jeg allikevel prøver, liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungoguerfaren

"den som har rett kunnskap, vil handle rett, og den son handler rett, blir lykkelig"

Socrates.

Det er forsåvidt sant, hvis DET var målet.

Foretrekker heller "sammen er vi sterke" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...