Gå til innhold

Trenger sårt litt hjelp ang.Missed Abortion!


Gjest Terte

Anbefalte innlegg

TIL METTE MOEN OG DERE ANDRE HER INNE.

Jeg hadde en missed abortion i uke 16 i mai.Det var ei lita jente og obduksjonen viste missdannelser i ansiktet og hun manglet milt.På sykehuset fikk vi beskjed om at det var minnimal sjanse for at dette skulle skje en gang til, så 2 1/2mnd.etter på ble jeg gravid igjen. Var på Ul i uke 6, 8+4 og var på RIT (sentert for fosterdiagnostikk) på UL i uke 12+4.Der var de ganske sikre på at fosteret så friskt å fint ut.Hørte fosterlyden hos jordmor i uke 14. Da jeg kom på kontroll i uke 18 var det ingen fosterlyd! Størrelsen på magen stemte på 18 uker. På Ul ble det konstantert at fosteret var dødt og det var ca.15 uker gammelt.Hadde ikke hatt antydning til blødning.

De fant også noe de mente var en blodansamling i livmoren.Dette var ett forfedelig sjokk for oss å miste igjen enda en gang.Vi har to gutter på 5 og 7 år som også ble fryktelig skuffet.

Barnet og morkaken er sendt inn til obduksjon men vi har fått beskjed om at det kan ta opptil 6 mnd. før vi får svar. Det er veldig vondt å ikke vite!!! Er det stor sjanse for at vi kan miste enda en gang? Kan grunnen til at jeg mistet nå være at jeg ble gravid igjen for tidlig? Håper noen kan hjelpe meg.

Vennlig hilsen en trist og lei mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det maa ha vaert litt av en paakjenning med slike opplevelser paa saa kort tid. Det lyder imidlertid til aa vaere to helt forskjellige aarsaker til at det har gaatt galt. Det har ikke noe aa gjoere med intervall mellom de to aborter. Dere har to friske barn og det er derfor meget stor mulighet for at det kan gaa bra igjen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...