Gå til innhold

hva gjør man med inkontinente bikkjer.....?

Anbefalte innlegg

Gjest hunden tisser inne
Skrevet

Man tar vel ikke livet av dem om de er helt friske ellers....? Det virker jo helt hjerterått..... Bikkja har det helt fint, med unntak av at hun ikke kan holde seg til hun får sagt fra lenger. Hun er ni år gammel. Hun tisser inne minst tre ganger i døgnet, til tross for lange turer og hyppige lufteturer. Vi har forsøkt å bruke barnebleier med to resultater; A) Hun tar de av seg, på en eller annen måte.... B) hun tisser i den, men den blir full i løpet av natta, og så tar hun den av seg.

Må nevne at hun har tatt urin- og blodprøve, samt ultralyd uten å finne noe galt, og nå har hun vært til hjernescanning.

Noen som kjenner til dette problemet og har noen tips til meg. Det er jo utrolig slitsomt å vaske tiss hele tiden, parketten sveller og teppene stinker... Samtidig er hun vår lille øyensten, og det virker for ille å måtte avlive henne når hun ikke ser ut til å være plaget av det selv....

Gjest pisspreik
Skrevet

Å fyttikatta....... hundeelskere er spesielle folk.

Gjest hunden tisser inne
Skrevet

Å fyttikatta....... hundeelskere er spesielle folk.

sorry meg, men hva var vitsen med å svare på dette innlegget, egentlig??? Greit nok at du ikke kan sette deg inn i hvordan folk kan bli glad i dyr, men må du spy eder og galle over oss fordet???

Skrevet

Det ligger nok an til dyrlegebesøk. Dyrlegen kan sikkert gi råd. 9 år er jo en anseelig alder for visse raser, og tiden kan snart være ute. På den annen side kan det jo være en sykdom, og da kan jo bikkja kanskje få noen år til.

Skrevet

Vi sleit med det samme på vår forrige hund. Dyrlegen sa at det ikke var noe å gjøre, og at hun kunne sammenlignes med en gammel senil og inkontinent dame.

Vi levde et par år med det, og det var utrolig sliutsomt.

Skrevet

Hvis hunden er erklært helt frisk av dyrlege, er det vel bare å bytte ut teppene i noe det er lett og vaske?

Har vært der, og jeg holdt ut til hunden ble syk. Det er jeg utrolig glad for, vi hadde mange fine turer, og jeg kunne avlive henne med god samvittighet.

Mener ikke at dere skal ha dårlig samvittighet, om dere ikke orker å fortsette. Jeg hadde ikke klart all den vaskingen, om jeg f.eks. hadde hatt barn :-) Og så er det jo ikke bare å dra bort med bikkja heller...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...