permo Skrevet 5. desember 2000 Del Skrevet 5. desember 2000 Blodtrykk/ cerebral søvnapne Dr. Søyland, replikk De manglende data: Mann, 50 år, ikke overvektig. Bruker Thyroxin for stoffskiftet og Tambocor for atrieflimmer samt de nevnte fire forskjellige blodtrykksmedikamenter. Jeg har ikke brukt blodfortynnende siden en inoperabel carotis disseksjon for noen år tilbake. Det er vist planer nå om å sette meg på Albyl 75 mg. Er dette like bra som den du nevner av type Marevan? Hva er nivå 7 av sentral søvnapne?? Hvordan kan jeg kontakte den avdelingen som du nevner ved Ullevål sykehus? Jeg bor ganske langt fra Østlandsområdet og lurer på om fritt sykehusvalg fra årsskiftet vil hjelpe meg?? Med vennlig hilsen - permo 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11842-blodtrykk-cerebral-s%C3%B8vnapne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 6. desember 2000 Del Skrevet 6. desember 2000 Svar til Permo. Først til din søvn-apnoe. Dette er langt utenfor mitt spesialfelt, og jeg er ikke oppdatert om hvordan søvnforskerne nå klassifiserer og inndeler apnoe. Nivå 7 av sentral søvnapnoe må du få definert av det laboratorium som undersøkte deg. Klinikk for forebyggende medisin har adresse : Ullevål sykehus Kirkeveien 177 0455 Oslo Send dem et brev, evt. via din privatlege, om dine blodtrykksforhold og eksakt angivelse av medisineringen, og be din lege om at dette blir å betrakte som en henvisning til spesialist. Det er mulig at det regionssykehus som er nærmere deg (Bergen, Trondheim,Tromsø) også har lignende tilbud. Det synes, på grunnlag av de opplysninger du har gitt meg, at din tilstand ikke er tilfredsstillende korrigert. Hvis din forkammerflimmer nå ansees som permanent, er det ønskelig at Tambocor-medisineringen blir revurdert. Stort sett bruker vi dette stoffet som et forebyggende medikament ved forkammerflimmer. Hvis det er frekvensreduksjon du trenger, er det andre og mindre bivirkningsbefengte medisiner som er effektive. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11842-blodtrykk-cerebral-s%C3%B8vnapne/#findComment-59535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.