Gå til innhold

er han noe å satse på?


Gjest oppgitt jente

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt jente

For ett år siden innledet jeg et forhold til en kjekk mann på 30 år. Han har hele tiden gjort det klart at han aldri vil gifte seg eller ha barn, noe jeg syntes virket litt umodent og tenkte kanskje ville gå over. Nå ett år etter ser det ikke slik ut. Vi har det utrolig kjekt sammen på alle måter, men han nekter å overnatte hos meg. Selv de sjeldne gangene jeg overnatter hos han, insisterer han på at vi skal sove på hvert vårt rom, fordi nattesøvnen er viktigere enn romantisk tøys (vi har selvfølgelig sex). Jeg ser for meg en framtid med familie og barn, men er han mulig å omvende? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ønsker at han skal endre seg, mens han antakelig ønsker at du skal respektere hans valg. Han vil ikke ha familie, du vil.

Hvem må ofre seg? Det blir deres problem. Han har like stor rett til å si at han ikke vil ha barn. Selv om han sikkert ville blitt fryktelig glad i et evt barn.

En av dere må kompromittere, eller dere må gå fra hverandre slik at begge kan få det de ønsker. Hva betyr mest for deg? Beholde han eller få barn? Hva betyr mest for han?

Synes det høres snål ut at han ikke vil overnatte, og skylder på 'romantisk tøys'....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke egne erfaringer på det punktet, men er enig med lis@bet. Du må respektere hans ønsker om barnløshet og sivile stand, selv om du ikke forstår ønskene. Gutter sier i fra en gang om hva de vil, og kun en gang.

Et eksempel: En venninne ble kjent med en kjekk fyr, litt smasking og dating ble det og fint hadde de det syntes hun. Etter en kort stund sa han likevel at de aldri ville bli et par, men at han fortsatt ønsket å ha kontakt med henne. Neivel, tenkte hun, vi får se på det, du. Ukene og månedene gikk med overnattinger og medfølgende smasking og dating, og hun trodde de begynte å nærme seg et forhold tross advarsler. Etterhvert tok hun det opp med ham, og totalt overrasket kunne han ikke forstå tankegangen, han hadde jo sagt helt i begynnelsen at han ikke ville bli sammen med henne.

Forstår hvor jeg vil? Tror du rett og slett må bestemme deg for hva du vil mest, barn eller ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er det å overnatte sammen noe av det beste og viktigste ved et forhold. faktisk. bare det å sovne tett inntil hverandre, våkne av et mareritt og ha ham der, holde rundt hverandre, våkne sammen...

om det er romantisk tøys, ja så er det kanskje bare tøys å være sammen med ham også?

jeg ville kuttet ham ut. hørt om jenter som har ventet i syv år på at kjæresten skal forandre seg, før de innser at eneste måten å få barn på er å komme seg ut av forholdet på... samboeren har da vært i forholdet fordi det ikke har vært noe bedre alternativ, altså ventet på at noe bedre skulle dukke opp før han vurderte å bryte opp... slemt? ja.

så her bør du nok tenke deg om før det er for sent... (ikke at ett år er nok til å vite at man vil gifte seg å få barn altså, men du vil vel overnatte med din fremtidige mann?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er det å overnatte sammen noe av det beste og viktigste ved et forhold. faktisk. bare det å sovne tett inntil hverandre, våkne av et mareritt og ha ham der, holde rundt hverandre, våkne sammen...

om det er romantisk tøys, ja så er det kanskje bare tøys å være sammen med ham også?

jeg ville kuttet ham ut. hørt om jenter som har ventet i syv år på at kjæresten skal forandre seg, før de innser at eneste måten å få barn på er å komme seg ut av forholdet på... samboeren har da vært i forholdet fordi det ikke har vært noe bedre alternativ, altså ventet på at noe bedre skulle dukke opp før han vurderte å bryte opp... slemt? ja.

så her bør du nok tenke deg om før det er for sent... (ikke at ett år er nok til å vite at man vil gifte seg å få barn altså, men du vil vel overnatte med din fremtidige mann?)

Ett år kan være nok tid for å bestemme seg for å forlove seg. Det var det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han kaller det å ligge inntil hverandre for romantisk tøys, hadde jeg blitt betenkt.

De fleste menn blir mindre romantiske etter hvert, og denne mannen har i så måte svært lite å gå på før han bli direkte kald.

Så ut fra det du forteller ville jeg svare nei på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år kan være nok tid for å bestemme seg for å forlove seg. Det var det for meg.

klart det kan. det kommer jo an på livssituasjon og om man er i den rette fasen av livet og alt sånt.

mente bare at det ikke nødvendigvis holder. har vært sammen med kjæresten min i tre år, men føler ikke noe behov for å gifte meg akkurat nå av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre år siden innledet jeg et forhold til en mann som sa at han ikke ville ha barn før han ble minst 32.

Vi er 26 år begge to.

Vi har hus, hage og stasjonsvogn, god økonomi og alle forutsetninger for å få barn.

Eggstokkene mine vrir seg, og jeg er på vei ut av forholdet for å finne en mann som kan gi meg det jeg vil ha.

i mine øyne: nei han er ikke noe å satse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre år siden innledet jeg et forhold til en mann som sa at han ikke ville ha barn før han ble minst 32.

Vi er 26 år begge to.

Vi har hus, hage og stasjonsvogn, god økonomi og alle forutsetninger for å få barn.

Eggstokkene mine vrir seg, og jeg er på vei ut av forholdet for å finne en mann som kan gi meg det jeg vil ha.

i mine øyne: nei han er ikke noe å satse på!

Hva slags yrke har dere som har så god råd allerede ved 26 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...