Gå til innhold

P-pillen-trenger svar!!(mette...?:))


Gjest Babygirl

Anbefalte innlegg

Gjest Babygirl

Hei!!

Jeg har akkurat skiftet p-pille merke.

I bruksanvisningen står det som i mange andre at den første pillen skal tas på mentruasjonens første dag-da blir det sikkert.(bruker microgynon)

Problemet er at jeg er midt i en mens periode nå å skal fortsette på pillene på torsdag igjen-da er perioden slutt.

Spørsmålet er....skal jeg begynne på brettet på torsdag som vanlig eller må jeg vente til neste menstruasjons første dag siden jeg har skiftet merke??

Regner med at jeg skal fortsette som vanlig,altså rett på nytt brett etter pausen på en uke,i såfall...er pillen sikker fra første dag da selv om jeg ikke tar den på menstruasjonens første dag??

Dette er viktig, jeg trenger svar.. Vil ikke gjøre feil så jeg blir gravid-det er noe jeg absolutt ikke trenger nå!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Naar man skifter pille-merke starter man paa nytt brett til samme tid som man skulle ha begynt med det gamle og er fortsatt like sikker som foer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babygirl

Naar man skifter pille-merke starter man paa nytt brett til samme tid som man skulle ha begynt med det gamle og er fortsatt like sikker som foer.

Tuusen takk for svar!!

Nå kan jeg endelig slappe av!!! :)

Hva skulle jeg gjort uten doktor online...?!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...