Gå til innhold

Orker ikke flere telefonselgere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

6

• Grip

3

• mariaflyfly

3

• laguna1365380434

3

Jeg som er ansatt i et stort telefonsalg selskap, opplever utrolig mange ufine og uhøflige folk når vi ringer. Prøv å skjerp dere litte granne. Vi er tross alt mennesker med følelser, selv om vi selger pr telefon. Det går fullt mulig å takke nei på en fin måte.

Gjest Raggarpoket

Jeg som er ansatt i et stort telefonsalg selskap, opplever utrolig mange ufine og uhøflige folk når vi ringer. Prøv å skjerp dere litte granne. Vi er tross alt mennesker med følelser, selv om vi selger pr telefon. Det går fullt mulig å takke nei på en fin måte.

Jeg er også telefonselger, og jeg må si at jeg trodde ikke det var mulig å oppføre seg så uhøflig mot andre mennesker!

Men det virker som om de i andre enden kan si hva de vil, for de står ikke foran oss. Hadde vi vært dørselgere, så er jeg rimelig sikker på at vi hadde fått mange flere høflige nei! Men pass dere når dere er uhøflige-vi sitter med lister! -Og vet hvor dere bor!

Thi hi... Smil og vær glad, så gjør du andre glad! De som er enklest å ha med å gjøre er de som legger på uten å si noe så fort de skjønner at jeg er selger!

Annonse

Vi vil være i fred når vi er hjemme og ikke prakkes på varer. Det er noe DU og dine kolleger burde respektere.

Telefonsalg er en uting! Dersom folk skal kjøpe noe kan det gjøres i butikken. Når folk er hjemme skal det være en handelsfri sone.

Jeg driter i hva du måtte mene om min oppførsel i telefonen. Dersom jeg ønsker å kjøpe noe, går jeg avgårde og skaffer deg sjøl. La meg være i fred når jeg er hjemme! Nemlig.

Det er da ikke vår oppgave å sørge for at du trives i din jobb ! DU plager oss i din jobb. Liker du ikke svar på tiltale, så bytt jobb.

Gjest lei telefonselgere

Når du ringer meg enten midt i middagen, eller mens jeg legger barna, for å prakke på meg noe jeg ikke vil ha, og som jeg aldri har bedt om, ja da blir jeg sur. Det har jeg ikke tenkt å be om unnskyldning for.

laguna1365380434

Hm. Jeg har også alltid ment at mennesker som ikke klarer å være siviliserte mot selgere har tilleggsproblemer.

Det er bare å si nei på en Ok måte, om en ikke vil kjøpe..

Hvor vanskelig er egentlig det?

Det skjer meg en masse ting i løpet av dagen jeg ikke direkte har bestilt og som jeg ikke er direkte superbegeistret for heller, men ærlig talt, jeg holder da en hyggelig tone..

Jeg innser dessuten at selgerne gjør jobben sin og ikke er ute etter meg personlig.. Djeeez..

Folk jazzer seg opp for de mest utrolige ting.

Mener jeg

Jeg driter i hva du måtte mene om min oppførsel i telefonen. Dersom jeg ønsker å kjøpe noe, går jeg avgårde og skaffer deg sjøl. La meg være i fred når jeg er hjemme! Nemlig.

Du understreker akkurat hva jeg mener.

Lykke til med tiltak for å kontrollere din sure galle

Det er da ikke vår oppgave å sørge for at du trives i din jobb ! DU plager oss i din jobb. Liker du ikke svar på tiltale, så bytt jobb.

Dere har jo så minimalt med empati at ordet medforståelse i seg selv ville ha skrumpet i forskrekkelse. Det er ikke bare å bytte jobb i disse dager. Det må være lett å sitte på sin høye pidestall å dømme andre..

Annonse

Hvorfor vi ikke tenker på dere? Fordi at ca 99,8 % av alle telefonselgere er sleipe drittsekker. Det må dessverre den lille 0,2 % av ordentlige folk lide under.

Jeg har vært borti alt fra selgere som nærmest later som de er gamle kjente av meg - presenterer seg med fornavn, og spør hvordan går det med deg, osv - uten å fortelle hvem de representerer og hvorfor de ringer, til de som ikke tar nei for et svar, og prøver å argumentere meg i senk.

Hadde en dust som ringte og skulle selge meg lodd for Landsforeningen for hjerte og lungesyke - som presenterte seg som den hemmelige beundreren min. Pratet "gammel kjenning", og jeg ante ikke hvem han var. Det var like før jeg la på og ringte politiet, da han sa at han solgte lodd og hevdet at jeg hadde kjøpt av dem før. Han ringte meg flere ganger, enda jeg fortalte ham at jeg mislikte måten han henvendte seg til meg på, at jeg aldri hadde kjøpt lodd, og aldri etter dette kom til å støtte LHL, at jeg hadde reservert meg mot telefonsalg. Da han ringte for 4. gang var jeg temmelig kvass.

Var også borti ei dustekjerring som skulle ha meg til å støtte Landsforeningen for trafikkskadde - og hun var det mest ufordragelige og ufine menneske jeg har vært borti.

Enkelte later som de driver med spørreundersøkelser, eller de skal gi deg noe gratis.

Så - så lenge de fleste telefonselgere er idioter og drittsekker, ufordragelige og frekke og ikke tar nei for nei - da må dessverre regne med at folk generelt er veldig negative til deg og din yrkesgruppe.

Så enkelt er det.

Vi vil være i fred når vi er hjemme og ikke prakkes på varer. Det er noe DU og dine kolleger burde respektere.

Telefonsalg er en uting! Dersom folk skal kjøpe noe kan det gjøres i butikken. Når folk er hjemme skal det være en handelsfri sone.

For noe tull. Hvis du har telefon og ikke har reservert deg, så er det fritt frem for telefonselgere å ringe til deg. Ved å oppføre seg som en fjott i telefonen og være uhøflig, så viser ikke akkurat du så mye respekt heller.

Gjest La det ringe

Hvorfor vi ikke tenker på dere? Fordi at ca 99,8 % av alle telefonselgere er sleipe drittsekker. Det må dessverre den lille 0,2 % av ordentlige folk lide under.

Jeg har vært borti alt fra selgere som nærmest later som de er gamle kjente av meg - presenterer seg med fornavn, og spør hvordan går det med deg, osv - uten å fortelle hvem de representerer og hvorfor de ringer, til de som ikke tar nei for et svar, og prøver å argumentere meg i senk.

Hadde en dust som ringte og skulle selge meg lodd for Landsforeningen for hjerte og lungesyke - som presenterte seg som den hemmelige beundreren min. Pratet "gammel kjenning", og jeg ante ikke hvem han var. Det var like før jeg la på og ringte politiet, da han sa at han solgte lodd og hevdet at jeg hadde kjøpt av dem før. Han ringte meg flere ganger, enda jeg fortalte ham at jeg mislikte måten han henvendte seg til meg på, at jeg aldri hadde kjøpt lodd, og aldri etter dette kom til å støtte LHL, at jeg hadde reservert meg mot telefonsalg. Da han ringte for 4. gang var jeg temmelig kvass.

Var også borti ei dustekjerring som skulle ha meg til å støtte Landsforeningen for trafikkskadde - og hun var det mest ufordragelige og ufine menneske jeg har vært borti.

Enkelte later som de driver med spørreundersøkelser, eller de skal gi deg noe gratis.

Så - så lenge de fleste telefonselgere er idioter og drittsekker, ufordragelige og frekke og ikke tar nei for nei - da må dessverre regne med at folk generelt er veldig negative til deg og din yrkesgruppe.

Så enkelt er det.

Selv om noen Kapteiner i HSD kjører ferga i fylla, så vil det ikke si at 2400 HSD ansatte har store alkoholproblemer. Det er litt tøft å påstå at 99,8 % av telefonselgere er drittsekker. Ikke gi uttrykk for slike synspunkter når du er sammen med andre. Folk oppfatter fort at et menneske er lite reflektert.

Selv om noen Kapteiner i HSD kjører ferga i fylla, så vil det ikke si at 2400 HSD ansatte har store alkoholproblemer. Det er litt tøft å påstå at 99,8 % av telefonselgere er drittsekker. Ikke gi uttrykk for slike synspunkter når du er sammen med andre. Folk oppfatter fort at et menneske er lite reflektert.

Ok.

Av alle de telefonselgere jeg har vært borti i mitt liv, har 99,8 % oppført seg på en måte som jeg har oppfattet som svært uhøflig, påtrengende, frekk, eller rett og slett fullstendig upassende, og som ikke har tatt nei for et svar.

Derfor misliker jeg telefonselgere.

Var det reflektert nok for deg?

Når dere kan akseptere et enkelt nei - så skal jeg svare høflig tilbake.

Men når dere oppfattes stort sett som innpåslitne selgere som forstyrrer oss på vår private tid uten at vi har bedt om det - og ikke tar et enkelt nei for svar - så forvent ikke alminnelig høflighet fra oss!

Vi har nemlig ikke mottatt det fra dere....

Dere har jo så minimalt med empati at ordet medforståelse i seg selv ville ha skrumpet i forskrekkelse. Det er ikke bare å bytte jobb i disse dager. Det må være lett å sitte på sin høye pidestall å dømme andre..

Hvis jobben din er å forstyrre andre på sin fritid uten at de hverken har bedt om det eller ønsker det - så forvent ikke mye høflighet tilbake.

Dårlig erfaring med telefonselgere har de aller fleste som har telefon.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...