Gå til innhold

Sopp eller?

Anbefalte innlegg

Gjest mannen 20

Heisann

Jeg har i lengre tid (ca 2år) hatt noe gul/hvitt belegg på forhuden og penishode. I den senere tid har dette også utviklet seg til pungen. Det lar seg vaske vekk, men kommer alltid igjen. Det er dessuten veldig rødt både på forhuden, penishodet og pungen. I det siste synes jeg også denne tilstanden har gjort kjønnsorganet mindre følsomt.

Har vært hos fastlegen min og fått anbefalt lamisil mot sopp, uten særlig effekt. Har også prøvd canesten. Kan det være noe annet en sopp? Finnes det eventuelt sterkere behandling mot sopp? Vet liksom ikke helt hvor jeg skal spørre, virket ikke som om fastlegen visste så mye... :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118530-sopp-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Etter beskrivelsen din er jeg ganske enig med fastlegen din at den mest sannsynlig diagosen er soppinfeksjon. Men det kan ikke utelukkes, spesielt etter at du har hatt soppbehandling (riktig preparat etter mitt skjønn) at det er bakterier som ligger bak infeksjonen. Det jeg ville gjøre det er å ta en prøve til dyrkning (både bakterier og sopp), sende den til et bakteriologisk laboratorium, og rette behandlingen etter det man finner i prøven.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118530-sopp-eller/#findComment-717070
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...