Gå til innhold

Kan jordmor nekte epidural?


Miss Marple

Anbefalte innlegg

Kan jordmoren nekte den fødende epidural på grunn av jordmorens egen overbevisning hvis alle andre forhold ligger til rette for at den fødende kan få epidural? Jeg hører stadig skrekkhistorier om egenrådige jordmødre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Nej, en jordmor kan inte neka en epidural om allt ligger tillrätta för en sådan bedövning. Jag hoppas och tror att det också i Norge finns en lag, där det står att kvinnor har rätt till smärtlindring under förlossningen. Jag hoppas att de "egenrådiga" jordmödraran som du har hört talas om är mycket få. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tilbudt det til tross for at jeg tydelig hadde skrevet i journalen min at jeg ikke vil ha. :o) Dette var på RiT nå i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...