hmmmmm1365380393 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Er en jente på 25 år. Begynte for to år siden med p-piller (Microgynon). Et halvt år etter fikk jeg flere UVI etter hverandre og fikk Selexid for dette. Ble omtrent samtidig plaget med mye utflod - gul/hvitt på farge, luktfritt, tykk konsistens (nesten som tykt snørr). Trodde jeg hadde fått sopp, men legen min tok prøver fra underlivet og sendte inn - noe som visste at det ikke var sopp. Tok også calmydia prøver som var negative. Legen min sier at utfloden kan være helt normal - og at det kan være pga av hormonene i p-pillene. Jeg synes dette er veldig plagsomt. Det er så mye at jeg må bruke truseinnlegg og det legger seg rundt de indre kjønnsleppene - føler derfor at jeg alltid må dusje før sex. Kan det være noe annet? Bør jeg prøve å bytte p-piller? Noen andre tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118557-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Noen jenter får lettere blære-katarr ved økt seksuell aktivitet. Det er viktig å alltid late vannet rett etter samleier. P-piller i seg selv gir ikke økt infeksjons-tendens. det at infeksjonen kom etter antibiotika-kurer, kan alikevel gi mistanke om sopp. Det finnes reseptfrie kurer; stikkpille og krem, uten bivirkninger. Vet ikke om legen din har tatt prøver for skjedekatarr, som skyldes bakterien gardnerella, noe sjeldnere tricomonas. Typisk for skjedekatarr er at utfloden lukter ubehagelig. Disse infeksjonene kan behandles med 1 ukes krem-kur i skjeden. Noen ganger kan dette være verdt et forsøk selvom årsaken ikke sikkert er funnet. Selvfølgelig kan det være verdt å bytte p-pille, kanskje helst etter noen måneders pause. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118557-utflod/#findComment-716996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.